سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن در این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، "بهزاد شاکرمی" روز دوشنبه حاشیه بازدید از بنگاه‌های مشاوران املاک افزود: مجموع متقاضیان ثبت نام شده برای دریافت این وام ۳۷ هزار و ۷۹۳ نفر هستند.

وی افزود: امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۸۱۷ فقره ودیعه مسکن به مبلغ ۴۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گفته سرپرست اداره راه و شهرسازی لرستان با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت استاندار، در صورت همکاری بانک‌ها این افراد می‌توانند ودیعه درخواستی خود را دریافت کنند.

شاکرمی همچنین با هشدار به همه واحد‌های مشاور املاک در صورت عدم رعایت قانون رهن و اجاره تاکید کرد: کمیته کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان امسال تشکیل و تاکنون بازدید و بازرسی از یک هزار و ۳۲۶ بنگاه معاملات ملکی و مشاور املاکصورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ۹۰ بنگاه به دلیل تخلفاتی از جمله نداشتن مجوز و گرانفروشی پلمب و ۳۰۱ بنگاه نیز اخطار پلمب دریافت کردند.

سرپرست راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: مشاوران ملکی متخلف در مجموع پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه شده اند.

 مجوز سه هزار و ۱۵۸ بنگاه معاملات ملکی در استان صادر شده است که با نگاهی اجمالی به قیمت‌های مسکن در چندین بنگاه معاملات املاک خرم آباد به خوبی می‌توان فهمید قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به نظر می‌رسد علاوه بر نرخ گذاری صاحب خانه‌ها بر مبنای نیاز‌های مالی و معاملات جدیدشان، بنگاه‌ها نیز به دلیل بهره بردن از حق کمیسیون بیشتر، این حرکت صاحب خانه‌ها را تقویت می‌کنند و بر طبل گرانی در بازار مسکن می‌کوبند چراکه این گرانی ها، در فصل نقل و انتقالات تابستانی خانواده‌ها نمود بیشتری یافته و نرخ‌های های نجومی خرید و اجاره بها در این استان توسط دلالان موجب آشفتگی بازار مسکن و داشتن خانه‌ای آبرومند با قیمت مناسب از رویا‌های قشر متوسط هم دور شده است.

البته املاکی‌ها معتقد هستند مالک در نرخ گذاری مختار است و آن‌ها هیچگونه دخالتی در تصمیم مالکان ندارند، اما به وضوح مشخص است با نرخ گذاری چند واحد مشخص و محدود و تغییرات گهگاه قیمت این واحد‌ها در سایت دیوار، بنگاه‌های املاک به دنبال هرج و مرج و افزایش قیمت هستند تا حق کمیسیون آن‌ها به تناسب قیمت‌ها افزایش یابد.

برچسب ها: تسهیلات ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.