فرمانده مرزبانی گیلان گفت: موقعیت سوق الجیشی مرز‌های آبی گیلان، این استان را دروازه اوراسیا قرار داده است.

سرهنگ اصغر بازگیر، فرمانده مرزبانی گیلان در آیین معارفه فرمانده پایگاه دریابانی بندر انزلی با بیان اینکه وسعت مرز‌های ساحلی استان ۳۱۰ کیلومتر است، گفت: این وسعت از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

او با اشاره به اینکه ۹ شهرستان ساحلی به طول ۳۱۰ کیلومتر از چابکسر تا لمیر تالش در حوزه پایگاه دریابانی بندر انزلی قرار دارند، افزود: پایگاه دریابانی بندر انزلی با ۱۰ حوزه مسئولیتی که تحت پوشش دارد، یک دهم مرز‌های گیلان را مدیریت می‌کند.

فرمانده مرزبانی گیلان به موقعیت استان گیلان به لحاظ سوق الجیشی و مرزی دروازه اوراسیا اشاره و تصریح کرد: این فرصت علاوه بر تمرکز بیشتر بر ترانزیت دریایی منطقه بیانگر جایگاه مهم این حوزه برای سرمایه گذاری کشور‌های چین و پاکستان و تلاش‌های هند برای دستیابی به بازار‌های قفقاز و اروپا است.

سرهنگ بازگیر همچنین با اشاره به موفقیت‌های کسب شده ایران در حوزه دریا از جمله ناوگروه ۸۰ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ایران یکی از کشور‌های تأثیرگذار بر منطقه است و ما به عنوان مرزبانان برای حراست از دریا و کنترل آب‌های سرزمینی در تعامل و همکاری با دیگر دستگاه‌ها از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم.

در این مراسم سرهنگ اسماعیل خود خروج تودیع و به جانشینی مرزبانی استان گیلان و سرهنگ مهدی عسگری به سمت فرمانده پایگاه دریابانی بندر انزلی منصوب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.