جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا در رشت گفت: مرز‌های کشور در شمال غرب و جنوب شرق ایران کاملا هوشمند پایش و اداره می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار جلال ستاره، جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا امروز در نشست معرفی فرمانده جدید مرزبانی گیلان در رشت گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از مرز‌های کشور به ویژه در شمال غرب و جنوب شرق کشور به طور هوشمند اداره می‌شود.

او افزود: هوشیاری و دقت نظر مرزبانان کشور موجب شده تا علاوه بر پیشگیری از بروز هرگونه تهدیدات مرزی، زمینه برای تعاملات سازنده با کشور‌های همسایه در راستای بی اثر کردن تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی فراهم شود.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا اظهار داشت: از مجموع ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز ایران با ۱۵ کشور همسایه، ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آبی است و بهره گیری از تجهیزات نوین برای پایش مرز‌ها از برنامه‌هایی است که در تمامی پاسگاه‌های مرزبانی کشور در دستور کار قرار دارد.

سردار ستاره همچنین از ناامن شدن مرز‌های شرقی کشور برای قاچاق و ترانزیت مواد مخدر خبر داد و گفت: امروز دنیا به وضوح دریافته که جمهوری اسلامی پیشگام مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق و توزیع انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی است.

او ادامه داد: تقدیم هزاران شهید در راه مبارزه با قاچاق، گواه بارزی بر این امر است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا به تعاملات سازنده مرزبانی ایران با کشور‌های حوزه خلیج فارس و دریای عمان به ویژه کشور عمان اشاره کرد و افزود: این تعاملات نقش موثری در مقابله با قاچاق در حوزه جنوب داشته است.

سردار ستاره همچنین شرایط مرز‌های شمالی ایران با کشور‌های حوزه خزر را امن و مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه مرزبانی، تعامل با کشور‌های همسایه است و انتظار می‌رود این روحیه تعامل و هم افزایی با پاسخ متقابل همسایگان به توسعه همکاری‌ها منجر شود.

او همچنین معیار تعامل مرزبانان ایران و کشور‌های حوزه خزر را قرارداد‌های ۱۹۲۱ و ۱۹۴۰ ایران با شوروی اعلام و تأکید کرد: تا دستیابی به توافق جدید، این قرارداد‌ها معیار بهره گیری از منابع دریا به ویژه برای صیادان است و مرزبانی گیلان این مهم را در دستور کار قرار داده و خواهد داد.

جانشین مرزبانی ناجا مجموعه نیرو‌های مرزبانی گیلان را به تعامل سازنده با مدیران اجرایی در جهت توسعه اقتصادی و گردشگری و رونق تولید فرا خواند و تصریح کرد: امنیت زیربنای توسعه همه جانبه در کشور است و این سیاست در استان گیلان نیز با دقت هرچه بیشتر دنبال می‌شود.

معرفی فرمانده جدید مرزبانی گیلان

در این مراسم، سرهنگ اصغر بازگیر به عنوان فرمانده جدید مرزبانی گیلان معرفی و از تلاش‌های سرهنگ علی ندرخانی، سرپرست پیشین قدردانی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.