مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: تراز تجاری استان یزد در چهار ماهه نخست امسال به ۶۱ میلیون دلار رسید.

محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: یزد یک استان صنعتی است و ارتقای بهره‌وری، احیای واحد‌های راکد، مدیریت بازرگانی داخلی و توسعه بازار‌های صادراتی از راهبرد‌های صنعت و معدن استان یزد به شمار می‌آید. 

او افزود: روند رو به رشد سهم صنعت و معدن در استان یزد باعث شد تا استراتژی‌های استان در حوزه صادرات را توسعه بازار‌های صادراتی در نظر بگیریم. 

صادقیان ادامه داد: تراز تجاری استان در چهار ماهه نخست سال جاری روند رو به رشدی داشته و به ۶۱ میلیون دلار رسید. تعداد ۵۵ کارت بازرگانی صادر و ۱۰۵ کارت بازرگانی هم تمدید شد که این آمار در سال گذشته صدور ۲۵۷ و تمدید ۳۷۵ کارت بازرگانی بود. 

او اظهار داشت: ارزش صادارت استان در سال گذشته ۴۷۳ میلیون دلار با وزن سه هزار و ۲۵۶ هزار تن بوده که بیشتر مربوط به صنایع معدنی غیرفلزی، محصولات پایه نفتی و صنایع شیمیایی است. 

صادقیان بیشترین کشور‌های هدف صادارت استان را شامل عراق، پاکستان، امارات، اندونزی، افغانستان، ترکیه و عمان عنوان کرد و گفت: در مقابل، عمده کالا‌های وارداتی استان شامل ماشین‌آلات صنعتی و مواد اولیه بوده که ارزش این بخش در سال گذشته ۲۵۵ میلیون دلار و به نظر وزنی ۱۲۸ هزار تن بود. 

او تصریح کرد: ارزش صادرات استان یزد در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۴۸ میلیون دلار به وزن هزار و ۲۲ هزار تن بوده که این آمار در بخش واردات ۸۷ میلیون دلار ارزش کالا‌های وارداتی به استان به وزن ۳۶ هزار تن بوده است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ۱۰ کشور برتر مبدا واردات به استان در چهار ماه نخست سال جاری خاطرنشان ساخت: کشور‌های ترکیه، چین، هلند، ایتالیا، امارات و هنگ‌کنگ سهم به‌سزایی در واردات استان یزد دارند و همانند سال گذشته عمده محصولات وارداتی به استان ماشین‌آلات صنعتی و مواد اولیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار