تردد‌های زائران در مرز‌های اربعینی آغاز شده که اخبار مربوط به هر کدام از مرز‌ها را در این بسته مشاهده می‌کنید.

تردد در مرز‌های زمینی مهران، تمرچین، خسروی، باشماق، چذابه و شلمچه در این روز‌های اربعینی با شدت بیشتری در حال انجام است.

مرز خسروی

بازگشت بیش از ۴۵ هزار زائر اربعین به کشور از مرز خسروی

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ هزار و ۷۴۷ نفر تردد از مرز خسروی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آمار افزایشی بازگشت زائران از مرز خسروی، افزود: از این میزان ۲۰ هزار و ۴۵۷ نفر از کشور خارج شده و ۴۵ هزار و ۲۹۰ نفر وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: از آمار خروجی‌های مرز خسروی ۲۰ هزار و ۲۷۸ نفر ایرانی و ۱۷۹ نفر غیرایرانی بوده‌اند.

افزایش ۵۰ درصدی بازگشت زوار از مرز خسروی

محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشرین گفت : در حال حاضر با افزایش ۵۰ درصدی بازگشت زوار از مرز خسروی نسبت به هفته قبل مواجه هستیم که این روند افزایشی ادامه دار خواهد بود و طی روز‌های آتی به اوج خود می‌رسد.

۵ هزار زائر اتباع خارجی از مرز خسروی راهی کربلا معلی شدند

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه گفت : از اول شهریورماه تا به امروز حدود ۵ هزار نفر از زائران اتباع خارجی از کشور‌های آذربایجان، تاجیکستان و عراق با عبور از مرز بین‌المللی خسروی قصرشیرین، راهی کربلای معلی شده‌اند.

آغاز موج بازگشت زائران اربعین به کشور

علی شعبانی جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران اربعین از مرز خسروی، گفت: ۶۳۴ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته از مرز خسروی تردد کردند.

وی افزود: از مجموع آمار به دست آمده در مرز خسروی ۴۶۹ هزار زائر ایرانی از کشور خارج و ۱۰۵ هزار و ۶۳۰ هزار نفر وارد کشور شده‌اند.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین پنج هزار و ۷۸۷ نفر از زائرین اتباع خارجی از کشور خارج و ۲ هزار و ۳۰۸ نفر وارد کشور شده‌اند.

شعبانی بیان کرد: موج بازگشت زائران اربعین به کشور از روزهای گذشته آغاز شده و شرایط مرز خسروی مهیای پذیرش زائران اربعین است.

مرز مهران

نظارت و دسترسی به آب پایدار در مرز مهران

اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به اینکه همه مواکب و تاسیسات موجود در مهران به آب پایدار دسترسی دارند، اظهار کرد: در حوزه آب و فاضلاب در پایانه مرزی، مدیریت و برنامه ریزی جدی اتفاق افتاده است که امروز شاهد این تغییر محسوس و این حجم از ارائه خدمات به زوار هستیم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان ایلام نیز با اشاره به اقدامات این شرکت و آمادگی کامل برای خدمت رسانی با زائران حسینی، گفت: برای تامین آب شرب پایدار زوار اربعین از ۹ شهرستان استان تا مرز مهران، برنامه ریزی‌ها و اقدامات لازم انجام شده است.

پرویز ناصری اظهار داشت: تأمین آب شرب موکب‌های سطح استان از نخستین نقاط ورودی به استان تا مرز بین‌المللی مهران با استفاده از مخازن و خطوط انتقال و همچنین استفاده از تانکر‌های آبرسانی سیار انجام می‌گیرد.

تمام ظرفیت‌ها برای جابجایی زوار در زمان بازگشت بکار گرفته می‌شود

شهریار افندی زاده روز یکشنبه در نشست قرارگاه اربعین مستقر در پایانه مسافربری برکت با محوریت نحوه جابجایی زائران توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جهت کنترل و نظارت بر جابجایی زوار، اظهار کرد: امسال تلاش بسیار زیادی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای حمل‌ و نقل زائران انجام شده است، در این راستا برای موج برگشت تمامی توان خود را بکار خواهیم گرفت تا مشکلی برای تردد زائران پیش نیاید.

وی با بیان اینکه مقدمات برای بازگشت سهل و آسان زوار از مرزها انجام شده است، افزود: این میزان جابجایی زوار با این حجم جمعیت در بازه زمانی کوتاه از مرزها کاری بزرگ و ستودنی است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هدف اصلی ارتقای سطح رضایتمندی زائران حسینی است، گفت: بیش از ۲ میلیون نفر از زائران هنوز در عراق هستند و موج بازگشت این تعداد به کشور از روزهای آغاز می شود.

افندی زاده با بیان اینکه برای بازگشت زائران از ظرفیت دیگر نهادها برای جابجایی زوار استفاده خواهد شد، افزود: در موقع برگشت به کشور زائران خسته هستند و این نشان می دهد در سفر برگشت وظیفه ما بسیار سخت تر است.

تردد بیش از ۲۰۸ هزار زائر اربعین در شبانه روز گذشته از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از تردد ۲۰۸ هزار و ۶۰۰ زائر اربعین در شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران خبر داد.

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۹ هزار و ۷۹۲ زائر ایرانی و ۷۲۲ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

تردد ۲۰۸ هزار و ۶۰۰ زائر در شبانه‌روز گذشته از مرز مهران

سید زاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان ایلام گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۲۰۸ هزار و ۶۰۰ زائر اربعین حسینی از مرز  مهران تردد داشته اند.

وی افزود: ۱۳۹ هزار و ۷۹۲ زائر ایرانی و ۷۲۲ مسافر خارجی از این تعداد از طریق مرز مهران به کشور ورود کرده اند. 

چشمه خاور خاطر نشان کرد: در حال حاضر تردد زائران درمرز مهران به صورت روان در جریان است.

دمای هوای مرز مهران افزایش می‌یابد

احسان احمدی نژاد کارشناس هواشناسی ایلام اظهار داشت: به رغم اینکه هفته گذشته کاهش دما را در سطح استان داشتیم و روز‌های خنکی در استان ثبت شد، اما از روز جمعه روند افزایش دما در سطح استان شکل گرفته و دمای هوا در حدود ۳ تا ۴ درجه فعلاً افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه افزایش دما به گونه‌ای است که دمای هوا در نواحی مرزی و مناطق گرمسیر مثل مهران تا حدود ۴۸ یا ۴۹ درجه می‌رسد.

تمام ظرفیت‌ها برای جابجایی زوار در زمان بازگشت بکار گرفته می‌شود

شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست قرارگاه اربعین مستقر در پایانه مسافربری برکت با محوریت نحوه جابجایی زائران توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جهت کنترل و نظارت بر جابجایی زوار، اظهار کرد: امسال تلاش بسیار زیادی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای حمل و نقل زائران انجام شده است، در این راستا برای موج برگشت تمامی توان خود را بکار خواهیم گرفت تا مشکلی برای تردد زائران پیش نیاید.

 

وضعیت پایانه های مرزی مهران و باشماق مریوان - ساعت ۸:۴۵ صبح یکشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۲

 

مرز تمرچین

تردد زائران اربعین بدون مشکل از مرز تمرچین صورت می‌گیرد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اندیشیده شدن تمهیدات در راستای ارائه بهترین خدمات به زائران در مرز تمرچین گفت: طی ۱۶ روز گذشته مشکل خاصی در خروج زائران از این مرز نبوده است.

وی با اعلام اینکه امسال آمار تردد زائران اربعین از مرز تمرچین افزایش یافته، خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین حرکت بزرگ فرهنگی است و در کل مسیرهای منتهی به تمرچین، موکب هایی برپا شده که در پیوند فرهنگی در جامعه نقش قابل توجهی ایفا می‌کنند.

تردد زائران اربعین بدون مشکل از مرز تمرچین صورت می‌گیرد.

مرز باشماق
تردد بیش از ۷ هزار زائر از مرز باشماق در شبانه‌روز گذشته

حمیدرضا عبدالملکی مدیر پایانه مرزی باشماق گفت: طی شبانه روز گذشته ۲هزار و ۳۸۸ زائر ایرانی از مرز بین‌المللی باشماق به کشور وارد و ۲۴۰۵ زائر ایرانی از این مرز خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی باشماق  افزود: در این بازه زمانی یک هزار و ۹ زائر خارجی وارد و یک هزار و ۳۸۵ زائر خارجی از کشور خارج شده‌اند.

او اضافه کرد: در شبانه روز گذشته در مجموع ۳هزار و ۳۹۷ زائر وارد و ۳هزار و ۷۹۰ زائر از مرز‌های کشور خارج شده‌اند.

مرز چذابه

دستور رئیس جمهور برای حل سریع مشکل تردد اتباع افغانستانی

در پی دستور فوری رئیس جمهور به استاندار خوزستان بری حل سریع مشکل تردد اتباع، استانداری خوزستان اعلام کرد که پیگیری جهت اتخاذ تصمیم درباره این موضوع و جلب نظر دولت عراق انجام شد.
استانداری خوزستان اعلام کرد: در پی بروز مشکل تردد زائران اتباع غیر‌مقیم افغانستانی و پس از دستور رئیس جمهور پیگیری جهت اتخاذ تصمیم در خصوص این موضوع و جلب نظر دولت عراق انجام شد و با توجه به تاکیدات مسئولین ارشد نظام مبنی بر ضرورت ایجاد فرصت زیارت برای اتباع غیر ایرانی ساکن در ایران، بلافاصله پس از رفع مشکل در روز چهارشنبه، از روز پنج‌شنبه روند صدور روادید زیارتی در یادمان شهید چمران در دهلاویه آغاز شد.

تونل سرد در پایانه مرزی چذابه فعال است

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تونل سرد همچنان در پایانه مرزی چذابه برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی فعال است.

وحید شعبانی ایجاد تونل سرد را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های هلال احمر استان خوزستان در مرز‌ها عنوان کرد و گفت: در اربعین حسینی امسال سعی شده خدمات مختلف در ابعاد امدادی، عام‌المنفعه و بشردوستانه به زائران ارائه شود.

او می‌گوید: ایجاد تونل سرد موجب ایجاد رضایت در زائران شده است، عوامل امدادی هلال احمر در مرز‌های چذابه و شلمچه مستقر و در ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت شیفت و در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

شلمچه

شمار تردد زائران خارجی از شلمچه وارد کانال ۵۰ هزار نفری شد

محمد جولانژاد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۵۰ هزار و ۷۵۹ زائر اتباع خارجی با عبور از گذرگاه بین المللی شلمچه عازم کربلا شدند.

تاکنون نیز ۱۵ هزار و ۷۲۵ زائر اتباع خارجی که از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده بودند از این مرز به ایران بازگشتند.

همچنین ۷۹۵ هزار و ۲۵۷ زائر ایرانی از مرز شلمچه برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی وارد خاک عراق شدند.

پشتیبانی بهداری فراجا از زائران در مرز شلمچه

معاون بهداد فراجا گفت: بهداری و بیمارستان فرماندهی انتظامی خوزستان اقدامات و خدمات‌رسانی خوبی به زائران و کارکنان انتظامی مستقر در مرز شلمچه انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.