معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از قم عازم راهپیمایی اربعین حسینی شده اند.

ابوالقاسم مقیمی،معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم امروز در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به عزیمت  حدود ۲۰۰ هزار نفر از قم عازم راهپیمایی اربعین حسینی گفت:  تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر از استان برای حضور در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و با توجه به اینکه بسیاری از زائران در این سامانه ثبت نام نمی‌کنند، امسال یک رکورد در سفر‌های اربعینی توسط قمی‌ها به ثبت رسیده است. 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم  با اشاره به میزبانی استان از زائران اربعین گفت: از آغاز سفر زائران اربعین تا امروز بیش از ۱۳۱ هزار زائر در مواکب استان مستقر و پذیرایی شده اند. 

او با اشاره به افزایش تردد خودرو‌های سواری در محور‌های مواصلاتی استان گفت: از ابتدای سفر‌های زائران اربعین بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو از محور‌های استان عبور کرده اند. 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری افزود: با توجه به محل قرار گرفتن استان در مسیر بازگشت زائران اربعین، تردد‌ها در روز‌های آینده به اوج خود خواهد رسید و برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به زوار تا پایان ماه صفر (۲۵ شهریور) فعالیت مواکب ادامه خواهد داشت. 

 استاندار قم نیز در این جلسه اربعین را بزرگترین فرصت فرهنگی - مذهبی کشور عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان باید در تمام طول سال نیز در جهت تقویت و تحکیم شعائر حسینی و مکتب عاشورا فعالیت کنند. 

سید محمد آقامیری بر تسهیل هرچه بیشتر سفر برای زائران اربعین و عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: با توجه به خستگی زائران در بازگشت از زیارت نباید محدودیت و ترافیک در مسیر‌های مواصلاتی و کمبود در وسایل نقلیه بر خستگی زائران بیفزاید و باید تمام امکانات برای تردد بدون مشکل زوار فراهم شود. 

او همچنین بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در استان تاکید کرد و افزود: در دوره مدیریت جدید استان نیمی از فعالیت‌ها به برنامه‌های فرهنگی اختصاص پیدا خواهد کرد و حرم و جمکران از مهم‌ترین مکان‌ها برای این فعالیت‌ها خواهند بود. 

استاندار قم بر متناسب سازی ورودی‌های قم با توجه به شأن و منزلت این شهر تاکید کرد و افزود: مسافرانی که به قم می‌آیند باید از ۲۵ کیلومتری متوجه حضور در شهری با شان و منزلت قم شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار