۱۵۹ فقره حکم قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شهرستان ساری اجرا شد.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۱۵۹ فقره تغییر کاربری غیرمجاز از ابتدای امسال تا پایان مرداد در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع و ۵۵۳ هزار و ۷۰۹ مترمربع زمین به چرخه تولید بازگشت.

او با اشاره به لزوم فرهنگ سازی عمومی و ایجاد حساسیت در اقشار مختلف مردم نسبت به حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی، افزود: با اقدام به موقع از سوی متولیان بخش کشاورزی پس از احصاء و شناسایی تخلفات، تمهیدات لازم اعمال و اقدام قانونی بعمل می‌آید.

علوی گفت: احداث گلخانه‌ها، دامداری ها، مرغداری ها، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه‌های صنایع تکمیلی و غذایی تغییر کاربری محسوب نمی‌شود و با رعایت ضوابط زیست محیطی، پس از انجام روال قانونی و با موافقت سازمان جهاد کشاورزی بلامانع است.

او با بیان اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از آن یکی از مهمترین دغدغه‌های جهاد کشاورزی در رونق بخشی به تولیدات کشاورزی است، افزود: برای پیشگیری از ایجاد ساخت و ساز‌های غیرمجاز و حفظ کاربری اراضی می‌توان از ظرفیت نهاد‌های مردمی، دهیاری ها، شورا‌های محلی و رسانه‌های جمعی استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.