وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با بهره برداری از طرح فیبرنوری که در حال انجام است سرعت اینترنت ۶۰ برابر افزایش می‌یابد.

هفته دولت فرصت مناسبی است تا با قدردانی از تلاش‌های خادمان ملت، در کنار نقاط قوت، نقد‌های سازنده و راهکار‌های آن، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای مردم بازگو شود.

تشکیل دولتی انقلابی و مکتبی (شهیدان رجایی و باهنر) در عرصه ایمان و عدالتخواهی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در جهت رفع محرومیت و تبعیض، گام بلندی بود که نمادی ماندگار از وحدت ملت و دولت را در مسیر پیشرفت و آبادانی و سرافرازی در تاریخ پر افتخار انقلاب ایران اسلامی به ثبت رسانید.

امروز دولت سیزدهم هم راستا، با نقشه راه بیانیه گام دوم انقلاب تلاش دارد تا ضمن حفظ دستاورد‌های آن شهیدان والامقام و تلاش‌های گذشته، برای رشد، پویایی، عمران و آبادانی کشور گام بردارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: در سال گذشته همین امکان ارتباط زنده در نرم افزار‌های پیام رسان داخلی وجود نداشت و مورد دیگر اینکه امروز نسبت به سال گذشته میزان کاربران فعال به ۸ برابر رسیده است.

زارع پور گفت: روزانه ۲۰ میلیون کاربر از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند که این میزان ماهیانه ۴۰ میلیون کاربر است. برقراری تماس در پیام رسان‌های داخلی در طول ۵۰ روز ایام حج نیز به صورت قابل توجهی افزایش یافت.

وی افزود: با اهتمام ریاست محترم سازمان صداوسیما بسیاری از ارتباط‌های زنده در رسانه ملی از طریق همین پیام رسان‌های داخلی صورت می‌گیرد. خدمات جدید با کیفیت بالا هم به این پیام رسان‌ها افزوده خواهد شد.

زارع پور گفت: تلاش بنده بعنوان وزیر ارتباطات اینست که روزی مردم در مقایسه دو پیام رسان داخلی و خارجی، نوع داخلی را انتخاب کنند بر این اساس که کیفیت آن‌ها به طور قابل توجهی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اگر ما به جوانان و نخبگان خودمان اعتماد کنیم قطعا نتایج بهتری دریافت خواهیم کرد. شبکه اجتماعی متن محور به نام ویراستی هم در حال فعالیت و بهبود کیفیت است. مردم همین استان قزوین از طریق همین نرم افزار ویراستی به بنده پیام می‌دادند که یکی از همکاران را فرستادیم و مشکل مردم آن روستا حل و فصل شد. رئیس سازمان صداوسیما یکی از مسئولان فعال در همین ویراستی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روزانه بالای ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود. در حال حاضر اینترنت مورد استفاده در این روستا‌ها نسل ۴ و ۴نیم است. در خصوص وجود نقطه کور ارتباطاتی هموطنان می‌توانند با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند و در سریعترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: برای سنجش میزان تشعشع‌هایی به اصطلاح بی تی اس که مردم در برخی نقاط نگران هستند به مردم اطمینان می‌دهیم که طبق بررسی نهاد‌های ذی ربط از جمله سازمان انرژی اتمی، این میزان بسیار کمتر از میزان استاندارد است.

زارع پور گفت: در کشور‌های توسعه یافته بیش از ۷۰ درصد استفاده از اینترنت ثابت است و این مساله در کشور ما کاملا برعکس است. البته استاندارد هم همان استفاده از اینترنت ثابت است آن هم بر اساس مشکلاتی که در اینترنت همراه وجود دارد. امروز اولین سرویس‌های فیبر نوری در یکی از مدارس قزوین آزمایش شد و بیش از ۶۰ برابر سرعت بیش از قبل داشت.

وی گفت: در ۱۲۰ شهر پروژه فیبر نوری به اتمام رسیده و در ۲۰ شهر هم در حال انجام است. این پروژه برای رفاه مردم است و نهاد‌هایی مانند شهرداری اگر همکاری کنند این پروژه زودتر به نتیجه می‌رسد.

زارع پور گفت: سامانه خدمات هوشمند دولت تا امروز بیش از ۲۲ میلیون نفر حداقل یک بار به آن مراجعه کرده اند. امسال قانون تکلیف کرده است که دستگاه‌ها تمام خدمات خود را از این سامانه ارائه دهند و البته همه استعلامات باید از این طریق انجام شود و صداوسیما در راستای این سامانه واقعا نقش اساسی داشت و به خاطر دارم که دو سه روز آنتن شبکه خبر به این موضوع اختصاص داشت.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای خدمتم آرزو کردم که مردم خدمات را مطالبه کنند. ما در کمیته نظارتی تلاش می‌کنیم که سطح خدمات را افزایش دهیم. فرایند رفع اختلال اینترنت در ساعات ازدحام به مرور رفع خواهد شد. برای بهبود سامانه خدمات هوشمند دولت همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند، چون این استعلامات به صورت برخط انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه گفت و گوی ویژه خبری تصریح کرد: تصمیم گیری در مورد فضای مجازی صرفا در اختیار بنده نیست و بنده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستم، اما در همه جای دنیا قانون خدمات دیجیتال وجود دارد که در اروپا هم اجرایی شد. در یک سال گذشته تلاش کردیم تا اینترنت امن برای کودکان فراهم کنیم. والدین می‌توانند در این فضا کودکان خود را مدیریت کنند که آدرس آن ۳۴۵۶.ir است.

وی اظهار کرد: افرادی که ادعای حمایت از مردم ایران را دارند سرویس‌های مورد نیاز مردم را تحریم می‌کنند که بسیاری از این سرویس‌ها موردنیاز نخبگان است. بر اساس آخرین آمار ۳۰ میلیون کاربر بازی در کشور داریم که بسیاری از آن‌ها روزانه بیش از دو سه ساعت وقت می‌گذارند. به این منظور یک سرویس ویژه بنام radar.game ایجاد شده است که در حال تقویت است تا سرعت بازی کاربران افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.