وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه فیبر نوری به عنوان یکی از طرح‌های ملی از استان قزوین آغاز شده و می‌تواند تحول عظیمی در حوزه ارتباطات ایجاد کند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جشن احیای ۹۲ واحد صنعتی استان قزوین، گفت: اپراتور‌های شاتل و ایرانسل در استان قزوین برای توسعه فیبر نوری در حال انجام اقداماتی هستند که با سرعت نزدیک به ۹۰۰ مگابیت در دانلود و آپلود شاهد تحول عظیمی در حوزه ارتباطات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بزودی جهشی بزرگ برای توسعه نسل پنجم اینترنت کشور اتفاق می‌افتد، گفت: فناوری‌های نسل پنجم توسط اینترنت فیبری رقم می‌خورد و این زیر ساخت باید در همه استان‌ها باید فراهم شود، چراکه توسعه ساخت فناوری نسل پنجم ظرفیت خوبی برای واحد‌های صنعتی و تولیدی است.

زارع پور تصریح کرد: یکی از وعده‌های دولت سیزدهم این است که رونق را به صنعت بازگردانده شود، ما صاحب صنایع بسیار بزرگی هستیم که باید برای رفع موانع برخی از آن‌ها اقدامات لازم را اجرایی کرد.

وزیر ارتباطات در ادامه به قدمت ۵۵ ساله شرکت کنتورسازی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: این شرکت از تامین کنندگان اصلی کنتور در کشور است و با این ظرفیتی که دارد باید به یکی از قطب‌های تولید کننده کنتور در کشور تبدیل شود.

زارع پور خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تمهیدات لازم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آهنگ رونق در تولید شتاب بگیرد و هر روز شاهد احیای واحد‌های تولیدی در کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.