معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری ۱۵۴ روز پاک یا سالم داشتیم که از این تعداد، ۷۵ روز پاک و ۷۹ روز سالم و قابل قبول بود.

سعید موسوی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: همچنین امسال سه روز ناسالم برای گروه‌های حساس در آذربایجان غربی ثبت شده که امیدواریم با همراهی همه شهروندان، وضعیت هوای پاک و سالم در استان روز به روز بیشتر شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهر‌های ارومیه، ماکو، شوط، پلدشت، خوی، سلماس، اشنویه، پیرانشهر، مهاباد، سردشت و بوکان فعالیت دارد.

موسوی با بیان اینکه چهار ایستگاه در ارومیه وجود دارد، افزود: ۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در این شهرستان فعال است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: این ایستگاه‌ها به صورت آنلاین آلودگی هوا را اندازه‌گیری کرده و داده‌ها برای تجزیه و تحلیل و سنجش آلودگی هوای شهر‌های مختلف استان به اداره‌کل محیط زیست ارسال می‌شود.

موسوی گفت: ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان دارای ظرفیت اندازه گیری ذرات ۲.۵ و ۱۰ میکرون است که می‌تواند پارامتر‌های محیطی به خصوص در گرد و غبار حمل و نقل و ترافیک را اندازه گیری و خروجی داده‌ها را به صورت اعداد نمایش دهد.

وی با اشاره به کاهش شدت آلودگی هوا ناشی از گردو خاک گفت: پراکنش مطلوب بارندگی‌ها در فصول مختلف، ارائه حق آبه دجله و فرات از طرف کشور ترکیه و آبگیری به موقع تالاب‌های اقماری این رودخانه‌ها از عوامل کاهش گردو غبار در این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار