معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به پتانسیل‌های گردشگری و وجود اقوام مختلف این استان نمونه بارز گردشگری و صلح در ایران اسلامی است.

رضا حیدری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: زنگ گردشگری فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان به نسل جوان است تا از این طریق آنها ضمن آشنایی با هویت و تاریخ خود برای نگهداری از این جاذبه‌ها نیز ترغیب شوند.

وی افزود: در این استان بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی و ۵ اثر ثبت جهانی وجود دارد که هر کدام بیانگر بخشی از تاریخ و هویت ماست و شناخت و بازدید از آنها باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: امسال شعار هفته گردشگری "گردشگری و صلح" نام‌گذاری شده است و همین امر نشان‌دهنده اهمیت گردشگری در ایجاد صلح و امنیت در جهان است و آذربایجان غربی به‌عنوان استانی با تنوع قومی و مذهبی و زندگی مسالمت‌آمیز آنها نمونه بارزی از گردشگری و صلح است.

حیدری با تاکید بر ضرورت آموزش مباحث گردشگری به گروه‌های هدف گفت: آموزش یکی از ارکان حوزه گردشگری محسوب می‌شود و باید این آموزش‌ها از مدارس آغاز شود و در این راستا نیاز است تمامی فعالان حوزه گردشگری، مدرسان و اولیای دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای در این باره داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.