ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از صادرات بیش از یک میلیارد دلاری کالا از گمرکات این استان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : طی پنج ماهه نخست امسال یک‌میلیارد و ۱۹۳ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۴۱۶ دلار کالا به وزن ۳ میلیون و ۱۰ هزار و ۴۳۷ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در پنج ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۱ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۶ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد.

وی اشاره‌ای به آمار پنج ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در ۵ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲در مجموع ۶۰ میلیون و ۸۷۷ هزارو ۱۶۹ دلار کالا به وزن ۷ هزارو ۵۱۷ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ‌صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۰ درصد افزایش و از حیث وزن ۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و... عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.