رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از خدمات‌رسانی ۵۰۰ نیروی اورژانس در استان به زوار اربعین خبر داد.

مسعود قلعه سفیدی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده باش ویژه نیرو‌های اورژانس همزمان با شروع عملیات اربعین خبر داد و گفت : در همین راستا ۵۰۰ نیروی اورژانس در مسیر تردد زوار به حالت آماده باش درآمده اند.

وی از استقرار ۱۱۲ پایگاه ثابت و سیار در مسیر تردد زوار خبر داد و افزود: این پایگاه‌ها از ورودی استان تا مسیر‌های منتهی به دو مرز خسروی و مهران مستقر شده‌اند.

قلعه سفیدی گفت: با توجه به احتمال افزایش تصادفات در مسیر تردد زوار، ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس و دو بالگرد اورژانس هوایی در ایام اربعین در استان بکارگیری می‌شوند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی ومدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تقویت زیرساخت‌های اورژانس در مرز خسروی خبر داد و با اشاره به ساخت ساختمان دو طبقه اورژانس در این مرز گفت: در اربعین امسال طبقه اول این ساختمان به مساحت هزار مترمربع افتتاح خواهد شد.

قلعه سفیدی گفت: چهار اتاق سرد هم برای درمان فوری بیماران گرمازده در مرز خسروی در نظر گرفته شده است.

وی از گرمازدگی به عنوان چالش اصلی اربعین امسال یاد کرد و افزود: در همین راستا توصیه می‌شود زوار برای پیشگیری از گرمازدگی حتما در ساعات خنک روز و یا شبانه تردد کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود زوار حتما از کلاه‌های لبه دار و لباس‌های نخی گشاد استفاده کنند.

قلعه سفیدی گفت: نوشیدن مایعاتی مانند چای یا هر نوع نوشیدنی گرم می‌تواند به افزایش درجه حرارت بدن و افزایش احتمال گرمازدگی کمک کند، بنابراین توصیه می‌شود زوار حتی المقدور از نوشیدنی‌ها خنک مانند شربت خاکشیر و شربت آبلیمو استفاده کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.