هشت طرح بزرگ تحقیقاتی- درمانی در مشهد به ثمر نشست

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هشت طرح تحقیقاتی بزرگ با محور درمان بیماری‌های مختلف نظیر تومور مغزی، انسداد ریه، زخم پای دیابتی، زخم بستر و دیابت توسط پژوهشگران این دانشگاه طی یک سال گذشته انجام شده است.

محسن موهبتی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی عبور از سد خونی مغزی در درمان سرطان مغز، شیوع فشار خون و میزان اطلاع و کنترل آن در شهر مشهد، بررسی اثر پیشگیرانه شیر شتر بر پاسخ دهی مجاری تنفسی و ریوی و بررسی اثر محصولات پروبیوتیک در بیماران پره دیابتیک (در معرض دیابت) از دیگر طرح‌های تحقیقاتی پایان یافته محسوب می‌شوند.

او با اشاره به پژوهش کاربردی بررسی میزان شیوع فشار خون در مشهد افزود: در این پژوهش ۹ هزار و ۷۰۰ شهروند ۳۰ تا ۶۵ سال مورد ارزیابی قرار گرفتند که بر طبق بررسی ها، یک سوم این افراد مبتلا به فشار خون بالا بودند، یک سوم فشار خون نرمال و یک سوم نیز در شرایط بین این دو حالت قرار دارند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۶۰ درصد افراد از بیماری خود (فشارخون) اطلاع نداشتند، ادامه داد: بر این اساس ۴۰ درصد بیماران از فشار خون بالای خود اطلاع داشتند که ۲۵ درصد آنان بیماری خود را از طریق مصرف دارو کنترل کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار