کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: باغداران از آب پاشی بر روی درختان انار، انجیر و انگور جهت کاهش ترکیدگی محصول خودداری کنند‌.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش بادهای گرم، کشاورزان اقدامات احتیاطی لازم جهت جلوگیری از آتش سوزی در مزارع و باغات را انجام دهند.

به گفته او، دامداران از چرای دام در ارتفاعات و مسیل ها خودداری کنند.

رفیعی ادامه داد: کشاورزان و باغداران از محلول پاشی و سم پاشی در باغات و مزارع بویژه در ساعات وزش باد اجتناب کنند‌. همچنین نسبت به برداشت محصولات رسیده و انتقال به مکان های سرپوشیده اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: گلخانه داران از استحکام سازه های گلخانه ای اطمینان حاصل کنند و باغداران نسبت به نصب قیم برای نهال های جوان اقدام کنند.

به گفته او، باغداران از آب پاشی بر روی درختان انار، انجیر و انگور جهت کاهش ترکیدگی محصول اجتناب کنند.

بنابر اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی تا ۳ شهریور ۱۸۵.۲ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۷۶.۳ میلی متر و بلندمدت ۲۳۲.۶ میلی متر بوده است که این امر افزایش ۵.۱ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۲۰.۴ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در برخی مناطق استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات شمال هرمزگان تا جنوب کرمان بارش پراکنده گاهی رعد و برق رخ خواهد داد.روز دوشنبه در جنوب سسیتان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و البرز مرکزی رگبار و رعد و برق پراکنده انتظار می رود.

روز سه شنبه در شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات سیستان و بلوچستان و روز چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پیش بینی می شود‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار