مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری گفت: تا سقف ۱۵ میلیارد تومان در اختیار شتاب دهنده‌ها برای ارتقای ایده‌ها و ورود به بازار کار قرار خواهد گرفت.

سید محمدجواد صدری مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری گفت: توسعه فعالیت و اعتبار بخشی یکی از وظایف مرکز هم آفرینی توسعه است. شتاب دهنده‌های مختلفی مجوز فعالت گرفتند. ۴۷۰ توافق نامه شتاب دهی در کشور منعقد شده که مجوز کسب و کار به آن‌ها داده خواهد شد و شامل دریافت ۱۵ میلیارد حمایت مالی نیز خواهند شد. 

پارک پردیس کار گزار‌هایی را از استان‌ها انتخاب خواهد کرد. تا سقف ۱۵ میلیارد تومان در اختیار شتاب دهنده‌ها برای راه اندازی یک کسب و کار قرار می‌گیرد.

او افزود: دریافت گواهی صلاحیت شتاب دهنده‌ها و کارخانه‌ها به منظور دانش بنیانی شدن آن‌ها است. شتاب دهنده‌های عمومی کمتر از شتاب دهنده‌های تخصصی حمایت خواهند شد و اعتبار بخشی آن‌ها افزایش خواهد یافت. منتورینگ‌ها در مرحله اول در اولویت توسعه و حمایت هستند و باید شتاب دهنده‌های این حوزه غیر دولتی باشند.

صدری بیان کرد: مسیر فضای اشتراکی نوآوری مانند این است که ۵۰ درصد از فضای کاری به فناوران اختصاص داده شود تا بتوانند ایده‌های خود را عملی کرده و وارد بازار کار شوند. از نقطه اولیه محصول تا زمانی که محصول وارد بازار شود زیر نظر مرکز توسعه هم آفرینی و حمایت از شتابدهنده‌های نوآور است.

نوآورانی که خط تولید دارند و ایده‌ای را خلق کردند که نیاز بازار را رفع می‌کند و یک صنعت محسوب می‌شود اگر ظرفیت خالی داشته باشد می‌تواند از مرکز هم آفرینی حمایت شوند.

عظیمیان گفت: مرکز توسعه شتاب دهنده‌ها در پارک فناوری پردیس سال ۱۳۹۳ تاسیس شده است. ایجاد و حمایت از شتاب دهنده‌ها از اولویت‌های این پارک برای استارت آپ شدن آن‌ها است. 

او افزود: ترویج فرهنگ و حمایت از استارت آپ‌ها از بازو‌های اصلی این مرکز است. حضور در نمایشگاه‌های فناوری از جمله الکامپ و حمایت از شرکت‌ها از برنامه‌های معاونت علمی بوده که بازوی اجرایی آن پارک فناوری پردیس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار