کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به افزایش رطوبت، کشاورزان نسبت به پایش مزرعه سبزی و صیفی جهت مبارزه با آفات و بیماری اقدام کنند.

به گفته او، باغداران  آبیاری منظم در باغات میوه و ادامه آبیاری در باغاتی که محصولاتشان برداشت شده است، در دستور کار قرار دهند. همچنین جهت عملیات هرچه بهتر فتوسنتز نسبت به شست و شوی سطح برگ درختان میوه بدلیل وجود گرد و خاک اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: شالیکاران نسبت به قطع آبیاری در مزارع برنج در مرحله رسیدن و مزارع آماده برداشت خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: گندمکاران پس از برداشت گندم از آتش زدن کاه و کلش و استفاده به عنوان خوراک دام و طیور اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی طی ۲ روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات هرمرگان و جنوب فارس و برخی نقاط اردبیل رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

روز جمعه با نفوذ جریانات خنک شمالی در ارتفاعات استان های واقع در شمال غرب، البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش انتظار می رود. همچنین روز جمعه در استان های ساحلی خزر و شنبه علاوه بر این مناطق در استان های واقع در جنوبی البرز و شمال شرق کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

طی پنج روز آینده در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار