معاون سازمان بیمه سلامت کشور از بیمه سلامت رایگان برای ۵ دهک اول درآمدی جامعه خبر داد.

رنجبران معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی منابع انسانی سازمان بیمه سلامت کشور در حاشیه افتتاحیه ساختمان اداری جدید اداره بیمه سلامت شهرستان میاندورود، گفت: با مصوبه جدید هیئت وزیران مجموع ۵ دهک اول درآمدی کشور تا پایان فروردین سال آینده به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

او افزود:همه کسانی که مشمول دهک ۶ تا ۱۰ اقتصادی هستند می‌تواند با پرداخت حق بیمه سرانه به طور سه ماهه تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

رنجبران گفت: در ضمن تمامی هم‌وطنان ساکن روستا‌ها و شهر‌ها زیر ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه روستایی قرار می‌گیرند.

او افزود: کار‌های بزرگی در حال انجام است از نسخه الکترونیک عنوان می‌کنیم که ۹۸ درصد استقرار را در ۳۱ استان داریم.

رنجبران گفت: ۹۸ درصد استقرار الکترونیک را در ۳۱ استان داریم و یکی از استان‌های پیشرو در این موضوع استان مازندران است که در بحث بیماران صعب العلاج ما تعداد بیماری‌ها رو از ۵ به بیماری به ۵۷ بیماری و ۱۰۷ بسته خدمت ارتقا داده ایم و عزیزان از این موضوع می‌توانند استفاده بکنند.

او افزود: تازه ابتدای کار ما است و ۵ دهک نخست ۱۲ میلیون نفر هستند که اگر بستری شدند باید ما ۹۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌ها را تقبل کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی منابع انسانی سازمان بیمه سلامت کشور به بحث جمعیت و جوانی جمعیت و ناباروری اشاره کرد و گفت: کسانی که از این مشکل برخوردار هستند سازمان بیمه سلامت برخلاف گذشته با عنایت دولت و مجلس شورای اسلامی ۹۰ درصد هزینه را در حقیقت تقبل می‌کند.

اداره بیمه سلامت شهرستان میاندورود ۳۲ هزار نفر را تحت پوشش دارد و از این تعداد حدود ۲۹ هزار نفر بیمه شدگان روستایی هستند که به صورت رایگان خدمات بیمه‌ای خود را دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.