سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : هفت هزار و ۶۹۳ زائر در چهار روز گذشته از این پایانه به عنوان بزرگترین پایانه بین‌المللی زمینی مرزی خاورمیانه تردد کردند که از این تعداد هفت هزار و ۴۱ زائر از کشور خارج شده و ۶۵۲ نفر از این گذرگاه وارد شده‌اند.

محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : از مجموع تردد‌های انجام شده از مرز خسروی ۲ هزار و ۸۳۰نفر مربوط به روز گذشته (۳۱مردادماه) بوده که از این میزان ۲ هزار و ۷۳۰نفر آن زائران خروجی از کشور و ۷۳ مورد نیز شامل زائرانی بوده که از این گذرگاه به کشور وارد شده اند.

وی اظهار کرد: تردد دیروز زائران از مرز خسروی طی ۲ روز گذشته روند صعودی داشته که هرچه به ایام اربعین نزدیک می‌شویم بر تعداد زائران برای خروج از مرز خسروی افزوده می‌شود و این نشان از روند افزایشی زائران از مرز خسروی با توجه به امکانات و زیرساخت‌های بسیار مناسب این مرز دارد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرینه گفت: افزایش گیت ها، توسعه زیرساخت‌ها و احداث ۱۲ هزار متر سایبان از نقطه ورودی پایانه تا نقطه خروجی مرز، نصب مه پاش و استقرار آبسرد کن‌های صنعتی و همچنین و سیستم سرمایشی مناسب و وجود سرویس‌های بهداشتی متعدد و امکانات رفاهی و استقرار موکب‌ها از مجموعه امکانات و اقداماتی است که برای رفاه زائرانی که از مرز خسروی عازم عراق می‌شوند صورت گرفته است.

او از آمادگی کامل شهرستان برای میزبانی زائران اربعین خبرداد و عنوان کرد: زیرساخت‌ها کاملا مطلوب است و آمادگی کامل را برای خروج روزانه ۱۰۰ هزار زائر و در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر را در ایام اربعین از این مرز داریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.