وزیر ارتباطات گفت: تمام استعلامات بین دستگاهی باید تا آذر امسال آنی و برخط شود.

وزیر ارتباطات در نخستین جلسه کمیته نظارتی بر اجرای پروژه راه‌اندازی و تکمیل پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، گفت: باید تمام استعلامات بین دستگاهی تا آذر امسال آنی و برخط و ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها هم باید تا دی‌ کاملاً هوشمند شوند.

نخستین جلسه کمیته نظارتی اجرای بند ج تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که به هوشمند سازی خدمات دولت و راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی و سیدمهدی نیازی معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

وزیر ارتباطات در ابتدای این جلسه با بیان این که در راستای ارائه خدمات دولت به‌ صورت هوشمند، دولت سیزدهم گام‌های بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه‌ها تبدیل کرده است، گفت: بر اساس قانون بودجه، همه دستگاه‌های اجرایی کشور که دارای خدمات عمومی هستند، مکلف شده اند که سه اقدام را انجام دهند که اتصال دستگاه‌ها یک مرحله از کار است. با پیگیری قابل‌تقدیر رسانه‌ها تاکنون بیش از ۹۸ درصد دستگاه‌ها به این پنجره متصل شده اند.

وی افزود: قدم بعدی ارائه تمام خدمات دستگاه‌ها در قالب پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا پایان آبان است. همچنین تمام استعلامات بین دستگاهی نیز باید تا آذر امسال آنی و برخط شود و در نهایت ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها هم باید تا دی‌ کاملاً هوشمند شوند.

زارع پور ادامه داد: اگرچه در گام نخست به توفیقات خوبی دست پیدا کرده‌ایم؛ اما برای تحقق اقدامات بعدی توسط برخی دستگاه‌ها هنوز پیشرفت‌هایی مشاهده نشده که ضروری است با برگزاری جلسات کمیته نظارتی به‌ صورت هفتگی موانع پیش روی دستگاه‌ها بررسی و برای کنار زدن آن‌ها اقدام شود.

در ادامه این جلسه گزارشی از میزان پیشرفت پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه شد که در بخشی از آن این نکته حائز اهمیت بود که تاکنون بیش از ۲۳.۵ میلیون نفر کاربر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین سیر ورودی یکپارچه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با بیش از صد درصد رشد در تیر به بیش از ۱۱۳ میلیون ورود رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
اقا هوشمند نشده

برای دریافت خدمات حمایتی از یک موسسه ی باید مدرک ببریم
یعنی مراکز حمایتی دولتی و مردمی باید تجمیع بشن در دولت هوشمند تا متوجه شد یک نفر چ خدماتی گرفته


یا بهزیستی همچنان از مددجو فیش بیمه و رسید پرداختی میخواد درحالیکه تو سایت بیمه قابل مشاهده هس
یعنی بهزیستی تنبلی میکند با تامین اجتماعی هماهنگ شه و سامانه ی کند کار
یک معلول اخه چقدر دریافت میکنه ک باید هزینه کنه براق ایاب و ذهاب و کپی از مدارک بیمه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
تمام برنامه نویسها ایران براشون جهنم اینترنت جهان هست
Germany
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
تورو خدا بگید نت خیلی ضعیفه سرعت اینترنت بشدت ضعیفه