رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از توزیع کیسه‌های پارچه‌ای ویژه نگهداری کفش عزاداران حسینی و سفره‌های پارچه‌ای نان بین هیئت‌های مذهبی یزد خبر داد.

محمد رضا برزگر رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: این اقدام کمک به پایداری محیط زیست از طریق کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی در ایام سوگواری امام حسین (ع) است.

او افزود: امروزه، پلاستیک یکی از جدی‌ترین خطراتی است که محیط زیست را تهدید می‌کند و هر قدمی که در مسیر کاهش تولید پلاستیک برداریم، در واقع به حفظ محیط زیست کمک کرده‌ایم.

برزگر حجم گسترده تولید پلاستیک و مشتقات آن و چالش‌های حاصل از این پدیده رو به گسترش در طبیعت به عنوان یک فاجعه جهانی و ملی در حوزه محیط زیست نام برد.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور تصمیم گرفتیم در ادامه اجرای پویش «کاهش مصرف پلاستیک»، در ایام محرم، توزیع سفره پارچه‌ای نان و کیسه‌های پارچه‌ای ویژه نگهداری کفش شهروندان عزادار را بین هیئت‌های مذهبی در سطح شهر توزیع کنیم.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد هدف از اجرای این طرح را کمک به تغییر الگوی رفتاری برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، اعلام کرد.

برزگر گفت: تلاش داریم تا با تأسی از آموزه‌های ارزشمند حماسه بزرگ امام حسین (ع) و با استفاده از فرصت ارزشمند ایام محرم با همراهی دوستداران آن حضرت، در تبیین و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن تلاش کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.