معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: مکان یابی نقاط جدید در خصوص پیاده سازی سامانه های ثبت تخلفات در خیابان های قم انجام شد.

رضا خانه زاد یزدی گفت: یکی از دغدغه های مهم و بجای مردم تلفات تصادفات درون شهری و برون شهری است که مسئولان درصدد کاهش این تلفات هستند.

 معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم  با اشاره به اینکه سامانه‌های ثبت تخلف شامل سرعت غیر مجاز، چراغ قرمز و غیره است، بیان کرد:‌ ۱۰ سامانه ثبت سرعت غیر مجاز در پردیسان جانمایی شده‌است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

 معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم  از انجام فرایند تجدید مناقصه چهار سامانه ثبت تخلف سرعت در بلوار شهید حاج خداکرم خبر داد و گفت: شناسایی ۲۲ رویکرد در ۱۷ تقاطع اصلی سطح شهر برای نصب سامانه کنترل تخلف عبور از چراغ قرمز و توقف بر روی خط ایست انجام گرفته‌است.

خانه زاد یزدی با اشاره به تولید محتوای فرهنگ شهروندی تحت عنوان رفتار ترافیکی افزود:‌ همزمان با پیشرفت‌های فنی، فرهنگ نیز متناسب با آن باید ارتقا یابد.

او ادامه داد: در همین راستا مرکز کنترل ترافیک با همکاری پلیس راهور با استفاده از داده‌های دوربین های ثبت تخلف اقدام به تولید و انتشار محتوای فرهنگی نموده‌است.

خانه زاد یزدی همچنین از بازدید از کلانشهرهای مشهد ، قزوین و اصفهان در خصوص تقاطع هوشمند خبر داد و افزود: در راستای هم افزایی و تشریک مساعی میان کلانشهرهای کشور بازدیدهایی از مراکز کنترل هوشمند شهرهای مشهد و قزوین و اصفهان صورت گرفت.

او ادامه داد: از اهم مسائل مورد مطالعه در این شهرها می‌توان به سیستم‌های هوشمند تقاطع ها، پارکینگ های سطح شهر، پارک حاشیه ای، مسیر ویژه دوچرخه و دوچرخه اشتراکی، تجهیزات هوشمند اتوبوسرانی، طراحی و اجرای المان های ترافیکی ایستگاه اتوبوس، تابلوها، چراغ های راهنمایی و غیره اشاره نمود که بهره گیری از تجربیات آنان اقدامات مشابهی در این راستا در کلانشهر قم انجام خواهد شد.

 معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم  به پشتیبانی از واحدهای عملیاتی در ایام خاص مانند نیمه شعبان، عید فطر و ۱۵ خرداد اشاره و بیان کرد: با توجه به وجود روزهای خاص و مناسبتی در تقویم کشور، معاونت حمل و نقل شهرداری و مرکز کنترل هوشمند به صورت بر خط با سامانه های نظارت تصویری، ترافیک شهر را رصد کرده و در جهت مدیریت حمل و نقل با ایجاد راهکارهای مناسب و هماهنگی با پلیس راهورسعی در کاهش ترافیک وجلوگیری از مشکلاتی نظیر گره های ترافیکی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار