رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد گفت: ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان مرزی باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

یوسف یوسفی رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شهرستان مرزی تایباد، در همسایگی کشور افغانستان، ظرفیت‌های اقتصادی بالایی دار که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

او افزود: ظرفیت‌های این منطقه در پنج حوزه دسته بندی می‌شود که شامل گذرگاه مرزی دوغارون، انرژی‌های پاک، گردشگری، ذخایر معدنی و کشاورزی و دامپروری هستند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد ادامه داد: این ظرفیت‌های بالقوه، امکان سرمایه گذاری و اشتغالزایی را در تایباد فراهم می‌کند و می‌تواند باعث افزایش سطح معیشت مردم و درآمدزایی شود.

یوسفی بیان کرد: امروزه ایجاد یک کسب و کار علاوه بر ایده و سرمایه، نیازمند شتاب دهنده است که این مهم در تایباد وجود ندارد.

او تصریح کرد: شتاب دهنده، معرفی کننده ظرفیت‌های بالقوه است که رسانه‌ها نقش بسزایی در این حوزه دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تایباد تاکید کرد: تایباد بر سر راه ابریشم و در مسیر گردشگری آسیای میانه به اروپا و کشور‌های حوزه خلیج فارس قرار دارد و نیز یکی از کریدور‌های بادی کشور است.

یوسفی اظهار کرد: تایباد با ۱۷ میلیون تن ذخیره معدنی، محلی برای فعالیت صنایع تبدیلی و شرکت‌های دانش بنیان معدنی می‌تواند باشد و همچنین با واردات سنگ‌های قیمتی از افغانستان، هنر و صنعت گوهرتراشی در این منطقه رونق گیرد.

او افزود: شورای اسلامی شهرستان، قدرت اجرایی و بودجه مصوبی ندارد؛ اما وظیفه آن انعکاس مطالبات، کاستی ها، ظرفیت‌ها و درخواست‌های مردمی به دستگاه‌های اجرایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار