عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، با تحسين از حركت خودجوش سه هزار دانشجو در تغيير رشته خود به رشته مهندسي هسته اي، گفت: ايران بايد در روابط خود با آژانس هسته‌اي تجديد نظر كرده و حضور بازرسان آژانس هسته اي نبايد منجر به افشاي اطلاعات محرمانه ما شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، زهره الهيان، در جمع اعضاي تحكيم وحدت با اشاره به نقش چشمگير جنبش دانشجويي د ر برهه هاي حساس و در حركت آرمان گرانه نظام جمهوري اسلامي، موقعيت ايران را در اين شرايط بين المللي ويژه خواند و افزود: هراس دشمن از نفوذ و اقتدار جمهوري اسلامي در ملت هاي ستمديده باعث اعمال تحريم ها و تهديدها از سوي دشمنان شده است.

عضو كميسيون امنيت ملي، گفت:‌ دشمنان به بهانه فعاليت هاي هسته اي و ساخت سلاح هسته اي تلاش مي كنند به هر طريقي عليه ايران توطئه كنند كه نمونه آن قطعنامه شوراي حكام براساس ادعايي واهي، تكراري و فاقد عدله حقوقي محكم بود كه با فشار آمريكا و رژيم صهيونيستي به تصويب رسيد.

وي در ادامه اضافه كرد: به دنبال تصويب قطعنامه ما شاهد برنامه ريزي ترور بوديم كه در سالگرد شهيد مسعود عليمحمدي يكي ديگر از دانشمندان ما را به شهادت رساندند كه بر اساس اسناد بدست آمده و بررسي سوابق ترور دخالت مستقيم موساد در انجام اين ترور بطور برنامه ريزي شده، ثابت شده است.

الهيان، در ادامه با اشاره به مثلث جاسوسي سيا، موساد، MIX و فعاليت هاي اين سرويس‌هاي جاسوسي در ناامن كردن كشور و اقدامات آنان در مرزهاي شرقي مثل چابهار و زاهدان، افزود: دستگيري ريگي و اعترافات وي، حمايت آشكار اين كشورها را از اعمال تروريستي و تربيت نيروهاي تروريستي ثابت مي كند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، به گفته جان ساورز، رئيس سازمان اطلاعاتي كشور درباره اعلام آغاز اقدام امنيتي عليه ايران قبل از ترور شهيد مسعود عليمحمدي اشاره و خاطر نشان كرد: اين امر نشان دهنده اعمال امنيتي عليه ايران و آغاز توطئه عليه دانشمندان هسته اي ايران بود كه بعد از آن شهيد مسعود عليمحمدي به شهادت رسيد و در اين زمينه آمريكا و انگليس بايد مسئوليت اين ترورها را بپذيرند.

وي، با اشاره به جلسه مشترك كميسيون امنيت مجلس شوراي اسلامي با حضور مسئولين امنيتي، ملي و دستگاه ديپلماسي در بررسي روند اين ترورها اظهار كرد: بر اساس اسناد و مدارك بدست آمده و موجود آنچه مسلم است بازرسي هايي كه از مراكز هسته اي مي‌شود و بازرساني كه در مراكز هسته اي ما حضور پيدا مي كنند، اطلاعات محرمانه ي ما را بي واسطه يا با واسطه به دست رژيم صهيونيستي مي سپارند كه نام شهيد مسعود عليمحمدي به اين ترتيب در قطعنامه اي عليه ايران برده شد و حتي خبر داريم كه بازرسان آژانس با شهيد مصطفي احمدي‌روشن ملاقاتي داشتند كه ما بايد در روابط خود با آژانس هسته اي تجديد نظر و براي جلوگيري از افشاي اطلاعات محرمانه ايران تلاش كنيم.

الهيان، درباره حفاظت از جان دانشمندان هسته اي گفت: اعضاي كميسيون خواستار افزايش سطح حفاظت از جان دانشمندان هسته اي هستند اما اوج برنامه ريزي ها و ميزان بغض و عداوت دشمنان به حدي است كه با برنامه ريزي هاي خود دست به چنين اقدامات تروريستي مي زنند كه اين نشان دهنده استيصال آنان از جلوگيري از توقف اعمال هسته‌اي ايران مي باشد.

عضو كميسيون امنيت ملي، ضمن تحسين از حركت خودجوش دانشجويان، گفت: اعلام آمادگي 3 هزار دانشجوي نخبه و تراز اول دانشگاه هاي كشور براي تغيير رشته خود به رشته مهندسي هسته اي نشان دهنده خطاي استراتژيك دشمنان براي نااميد كردن دانشجويان ايراني و تلاش براي جلوگيري از جهاد علمي را ثابت مي كند.

وي در ادامه بيان داشت: متوسط رشد هسته اي ما نسبت به متوسط جهاني 84 برابر است كه رقم بسيار بالايي است و همچنان افزايش متقاضي نسبت به علوم هسته اي در كشور وجود دارد.

الهيان، با اشاره به نوشتن نامه اي به بان كي‌مون، رئيس سازمان ملل متحد، گفت: ما در نامه خود به سازمان ملل نقش او را در ايجاد صلح و امنيت و مبارزه با تروريست متذكر شديم و معتقديم مبارزه با تروريست نبايد تنها در سطح شعار مطرح شود و بايد توجه ويژه اي به آن داشته باشيم، همچنين نامه اي از ستاد حقوق بشر قوه قضائيه به خانم پيلار، كميسر عالي حقوق بشر نوشته شده است و در آن نامه ما خواستار تعيين گزارشگر ويژه براي بررسي روند اين ترورها شده ايم.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، با اشاره به جلسه اي براي بررسي روند اين ترورها در هفته كاري آتي مجلس كه با حضور مسئولين دستگاه ديپلماسي، دستگاه امنيتي و دستگاه قضائي برگزار مي شود، گفت: ما در روابط خود با آژانس هسته اي بايد تجديد نظر كنيم و همچنين حضور بازرسان آژانس نبايد منجر به افشاي اطلاعات محرمانه هسته اي ما شود و اين اطلاعات محرمانه نبايد به دست سرويس هاي جاسوسي و تروريستي برسد./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار