سرعت تندباد در میاندوآب به ۷۴ کیلومتر در ساعت رسید

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: هم زمان با عبور امواج ناپایدار در منطقه سرعت وزش تندباد در میاندوآب به ۷۴ کیلومتر در ساعت رسید.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از روز گذشته با عبور امواج ناپایدار جوی از منطقه شاهد وزش تندباد و رگبار خفیف باران بودیم و در این مدت بیشترین سرعت تندباد بعد از میاندوآب در بوکان و با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار در منطقه تا روز دوشنبه هفته جاری تداوم دارد و این فعالیت در مناطق مرتفع و کوهستانی بیشتر از مناطق دشت خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته در برخی مناطق استان شاهد بارش خفیف باران بودیم و در این مدت بارش‌ها در بوکان و خوی ۱. میلی‌متر ثبت شده است.

وی ادامه داد: با خروج ایسن امواج ناپایدار از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری شاهد افزایش نسبی دمای هوا در بسیاری از مناطق استان خواهیم بود.

محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و پلدشت با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲۳ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.