کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: امروز و فردا (پنج شنبه) شاهد وزش تُندباد در استان هستیم که سبب افزایش گرد و خاک در هوا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ریحان امیدی‌راد کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به این امروز و فردا (پنج شنبه) شاهد وزش تُندباد در استان هستیم اظهار داشت: با توجه به این که اوج وزش باد در بعدازظهر روز چهارشنبه پیش‌بینی می شود, سرعت وزش تندباد در برخی مناطق استان به ۲۰ متر در ثانیه خواهد رسید.

امیدی راد اضافه کرد: امروز و فردا بارش‌های پراکنده در نیمه شمالی استان از جمله برای شهر‌های بیجار، سقز، بانه و دیواندره پیش بینی می‌شود و شرایط برای رشد پوشش ابر نیز وجود دارد.

او افزود: در این مدت نیز دمای هوای استان روند کاهشی دارد و به طور میانگین ۲ تا سه درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته قاملو با دمای ۱۱ درجه خنکترین و سلین با دمای ۴۳ درجه گرمترین نقطه استان بودند.

امیدی راد اضافه کرد: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین حالت ۱۶ درجه و در گرمترین ساعت ۴۰ درجه سانتی گراد گزارش شد.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری (اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.