اردبیل کانون مولد دامی در کشور است

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از کانون‌های مولد دامی در کشور محسوب می‌شود.

مهدی فیضی صبح امروز در دیدار با امام جمعه اردبیل گفت: هدف از این دیدارها تجدید میثاق با آرمان‌های امام، شهدا و بهره مندی از فرمایشات و رهنمودهای نماینده ولی فقیه به منظور هماهنگی بیشتر برای پیشبرد اهداف دامپزشکی در استان اردبیل است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل می گوید: استان اردبیل به عنوان یکی از کانون‌های مولد دامی در کشور اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی را در راستای حفظ و حراست از سرمایه عظیم دامی، تأمین امنیت غذایی و ارتقا سلامت عمومی جامعه مضاف کرده است.

او با اشاره به مشکلات اعتباری، تجهیزات و نیروی انسانی گفت: با توجه به جامعه هدف دامپزشکی که اکثراً محرومین جامعه هستند انتظار داریم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به منظور رفع این مشکلات و بهبود شرایط رایزنی‌های لازم با مسئولین بالا دستی را به عمل آورند.

فیضی با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی و خدمات سلامت‌محور دامپزشکی افزود: با افتخار جز دستگاه‌های معدودی هستیم که برای ارائه خدمات در سخت‌ترین شرایط و آلوده‌ترین محیط کاری و در روستاها و مناطق صعب‌العبور و کوهستانی به سراغ تولیدکننده می‌رویم تا خدمات دامپزشکی ارائه کنیم.

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل نقش دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را یادآور شد و تصریح کرد: در مورد بیماری مشترک و خطرناک «تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو» استان اردبیل به عنوان یکی از کانون‌های این بیماری در کشور است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.