فعالیت ۲۹ گروه دامپزشکی برای نظارت بر کشتار دام‌های نذری در اردبیل

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: کشتارگاه‌های دام استان نیز در این ایام فعال بوده و آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی عزاداران هستند.

مهدی فیضی گفت: با توجه به افزایش ذبح دام‌های نذری در جلو و مسیر دسته‌های عزاداری، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی با ساماندهی ۲۹ گروه ثابت و سیار متشکل از ۱۷ دامپزشک ، ۲۴ بازرس بهداشتی گوشت و هشت روحانی ناظر ذبح شرعی در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل می گوید: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گروه‌های نظارت بهداشتی و شرعی به صورت سیار در شهر حضور داشته و اقدام به بازرسی بهداشتی لاشه‌های دام‌های قربانی و نذری می‌کنند تا شهروندان عزادار از سلامت گوشت و لاشه دام قربانی اطمینان حاصل کنند.

او گفت: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مشاهده چندین کانون بیماری در مناطق مختلف استان توصیه به شهروندان ذبح دام قربانی در کشتارگاه و تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی است تا سلامت مصرف‌کنندگان تضمین شده و شیوع این بیماری به حداقل برسد.

فیضی افزود: دامپزشکی استان مصمم است با تشدید نظارت‌های بهداشتی فرآورده‌های خام دامی سالم ، بهداشتی و مطمئن در دسترس شهروندان و عزاداران قرار گرفته و از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام پیشگیری شده و فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی و مطمئن در دسترس شهروندان قرار بگیرد.

او می گوید: هدف دامپزشکی تامین امنیت غذایی و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها، مراکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود و در ایام خاصی از جمله عید نوروز، ماه مبارک رمضان، عید قربان و ایام سوگواری محرم که میزان مصرف فرآورده‌های خام دامی افزایش می‌یابد ، این نظارت‌ها تشدید می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.