رتبه ۵ کنکور ریاضی ۱۴۰۲ گفت: در کنار کنکور به بقیه ابعاد زندگی‌ هم می‌پرداختم و ورزش و فوتبال را همیشه در برنامه داشتم.

امیرمحمد شربتی ناوان، رتبه ۶ کنکور ریاضی ۱۴۰۲ گفت: ابتدایی که بودم هدفم این بود در کنکور رتبه تک رقمی بیاورم و این هدفم را همیشه در طول تحصیل داشتم. طبیعتا این مطالعه منسجم تر را از دهم برای کنکور شروع کردم.

او گفت: سعی می‌کردم ساعت خالص مطالعه را حساب کنم و روزهایی که خانه بودم حدود ۹ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم، ۴ ساعت قبل از ناهار ۴ ساعت قبل از شام و ۲ ساعت قبل از خواب.

شربتی گفت: تمام هدفم این بود که تک رقمی بشوم و می‌خواستم خودم را اول به خودم و بعد به خانواده و جامعه ثابت کنم، وقتی مصاحبه نفرات اول را می‌دیدم دوست داشتم من هم جزو این نفرات باشم.

رتبه ۵ کنکور تاکید کرد: مشوقم بیشتر پدر و مادر و خانواده بودند، معلمان و مدیران مدرسه هم زحمت کشیدند اما بیشتر از همه خودم سعی می‌کردم به خودم انگیزه بدهم و تلاش کنم.

او در مورد سطح سوالات کنکور گفت: سوالات بنظر من خوب بود از درصد فیزیک و شیمی راضی بودم، فیزیک را ۹۳ و شیمی را ۸۷ درصد و ریاضی را ۵۸,۵ زدم اما ریاضی را از خودم راضی نبودم و با وجود سختی، اگر بی دقتی‌هایی نبود می‌توانستم ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر بزنم اما بازهم خدا را شکر میکنم.

رتبه ۵ کنکور ریاضی بیان کرد: هدفم دانشگاه شریف و رشته مهندسی کامپیوتر است.

او درمورد توصیه به کنکوری ها گفت: توصیه من این است که هیچوقت ناامید نشوند، برای موفقیت صبور باشند، به صورت مستمر و پیوسته تلاش و کوشش کنند، تسلیم نشوند و از شکست ها عبرت بگیرند و از خدا بخواهند و با او در ارتباط باشند تا این موهبت را به آن‌ها عطا کند تا رتبه خوبی بیاورند.

او درباره رمز موفقیتش گفت: من رمز موفقیت خودم را تلاش و پشتکار و کوشش می‌دانم که البته قطعا عوامل دیگری مثل دعا کردن، خانواده و معلمان هم تاثیرگذار بوده‌اند.

رتبه برتر کنکور ریاضی بیان کرد: همیشه سعی کردم با ناگواری‌های زندگی کنار بیایم. سعی می‌کردم افزون بر اینکه به درسم می‌پردازم بقیه ابعاد زندگی هم با درس رشد دهم. سعی می‌کردم ورزش‌کنم و فوتبال هم می‌رفتم. نزدیک کنکور که می‌شد کمتر فوتبال می‌رفتم، اما همیشه هفته ای یک بار فوتبال را می‌رفتم. به شعر و ادبیات به خصوص شعرهای عرفانی هم علاقمند هستم.

او درباره اطلاع‌رسانی های کنکوری گفت: بهتر است خبررسانی‌ها سریع تر و دقیق تر باشد. مثلا درباره معدل خیلی بحث بود که ۴۰ درصد تاثیر داده می شود یا نه، سوالات عمومی حذف می‌شود یا نه، اگر به طور دقیق و زودتر می‌گفتند بهتر بود.

او ادامه داد: ما دهم و یازدهم خودمان را برای عمومی‌های کنکور آماده می‌کردیم و کلی تست و نکنه تستی یاد می‌گرفتیم اما همه بدون استفاده شد و تلاشمان در زمینه درس های عمومی بیهوده ماند.

او افزود: برای اعلام نتایج هم تاریخ ۱۵ تا بیستم را اعلام کردند اما بیست و پنجم اعلام شد، کاش از همان اول تاریخ دیرتر ولی دقیق را اعلام کنند.

رتبه ۵ کنکور ریاضی امیرمحمد شربتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار