وزیر خارجه روسیه درباره تضعیف پیمان ان‌پی‌تی از سوی آمریکا هشدار داد.

از زمان آغار جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، جبهه غرب به رهبری آمریکا رویکرد خصمانه‌ای را علیه روسیه اتخاذ کرده است. همین امر باعث شده است دو کشور بزرگ دارنده تسلیحات هسته‌ای جهان روابط میان خود را به میان قابل توجهی کاهش دهند که می‌تواند خطر بزرگی به ویژه در حوزه منع اشاعه هسته‌ای باشد. 

به گزارش تله تریدر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) آمریکا را به تضعیف معاهده منع اشاعه هسته‌ای در جهان موسوم به ان‌پی‌تی (NPT) متهم کرد.

لاوروف همچنین با انتقاد از سیاست‌های دوگانه آمریکا افزود: «کشور‌های غربی به رهبری آمریکا مسئول بحران‌های متعددی در سطح جهان به دلیل سیاست‌های خود هستند. در حالی که غرب از کودتا در اوکراین در سال ۲۰۱۴ حمایت کرد اکنون با انجام کودتای نظامی در نیجر به مخالفت برخواسته است.» 

وزیر خارجه روسیه در ادامه بار دیگر از سیاست گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به مرز‌های کشورش انتقاد کرد و گفت: «برنامه‌های فعلی ناتو برای گسترش به شرق در تضاد با توافقنامه‌های امنیتی در اروپاست.»

«جان مرشایمر» بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان گسترش ناتو به مرز‌های روسیه (تلاش برای عضویت اوکراین)، حمایت آمریکا از کودتای رنگی در گرجستان و اوکراین و نیز گسترش اتحادیه اروپا به مرز روسیه را دلایل اصلی شروع جنگ اوکراین می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار