مقامات اوکراینی از ادامه حملات گسترده روسیه به مواضع این کشور در کی یف و اودسا خبر دادند.

۱۷ ماه جنگ اوکراین در حالی ادامه دارد که هیچ افق روشنی برای پایان آن دیده نمی‌شود. با فرسایشی شدن جنگ، اکنون دو طرف اقدام به استفاده از حملات هوایی و پهپادی در عمق خاک یکدیگر می‌کنند. 

به گزارش تله تریدر، سرئی پاپکو، فرمانده نظامی کی یف امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: روسیه اقدام به حملات گسترده پهپادی به پایتخت اوکراین کرده است که در این میان پدافند هوایی ما موفق شد بیش از ۱۰ پهپاد را رهگیری و منهدم کند. 

او در گفتگو با رسانه‌ها گفت: ما شاهد یک حمله گسترده هوایی دیگر از سوی دشمن بودیم. موج گسترده‌ای از پهپاد‌ها به صورت همزمان و از جانب‌های مختلف وارد آسمان کی یف شدند. با این حال، پدافند هوایی ما موفق به رهگیری و انهدام بیشتر پهپاد‌های مهاجم شد. این حملات هوایی تلفاتی نداشته و خسارات جدی به بار نیاورد. 

با این حال، وزارت دفاع اوکراین امروز در بیانیه‌ای مدعی شد: روسیه بار دیگر اقدام به بمباران بندر ایزمیل در منطقه اودسا و نابودی زیرساخت‌های مربوط به صادرات غلات کرد. از آنجا که اوکراین غذای میلیون‌ها نفر در جهان را تامین می‌کند، مسکو با اقدامات خود باعث قحطی و گرسنگی در جهان می‌شود. 

مقامات کی یف مدعی هستند که تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار تن غلات اوکراین به دلیل حملات روسیه به سیلو‌ها و مراکز صادرات غلات کشور نابود شده است؛ ادعایی که مقامات روس بار‌ها آن را تکذیب کرده اند. 

در خبری دیگر، سفیر آمریکا در اوکراین امروز مدعی شد که روسیه تمایلی به استقرار صلح در اوکراین و پایان جنگ ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار