مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بنا به گزارش مرکز آمار ایران، با تلاش و همت آموزش‌دهندگان پرتلاش و همکاران سوادآموزی تمامی شهرستان‌ها و مناطق، سیستان و بلوچستان با رشد ۷.۵ درصدی مقام اول کشور را در شاخص «رشد میانگین سواد استان» کسب کرد.

حسین بروشکی با اشاره به اینکه با این میزان رشد، حدود ۶۵ هزار نفر از افراد بی‌سواد سیستان و بلوچستان سواددار شدند، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۱۰۰ نیروی آزاد و یک‌هزار نفر از همکاران فرهنگی کار سوادآموزی این تعداد سودآموز را برعهده داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین به کسب رتبه نخست کشور در طرح سنجش نوآموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: با پوشش ۱۱۶ درصدی جامعه هدف و افزایش ۶ برابری سنجش رایگان در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه یک کشور در اجرای طرح سنجش شدیم. این در حالی بود که در سنوات گذشته سیستان و بلوچستان در آخرین رتبه‌های کشوری در اجرای این طرح قرار داشت.

بروشکی برگزاری اعتکاف‌های علمی ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان را از دیگر نتایج فعالیت قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر عنوان کرد و گفت: برگزاری این اعتکاف ها، افزایش ۲۰ درصدی پذیرفته شدگان در رشته‌های پزشکی، افزایش ۴ درصدی پذیرفته شدگان در رشته‌های پیراپزشکی، افزایش ۷ درصدی پذیرفته شدگان در دوره روزانه دانشگاه‌های کشور و افزایش درصد قبولی و ارتقای میانگین معدل کتبی امتحانات نهایی نسبت به سال گذشته و میانگین کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را به دنبال داشته است.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان استان در دو سال گذشته موفق به کسب بیش از ۶۰ رتبه برتر کشوری در رویداد‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و مهارتی شدند که این موضوع نشان از توجه به تربیت تمام ساحتی در مدارس استان و اهتمام ویژه به اجرای سند تحول بنیادین دارد.

بروشکی بیان کرد: قطعا برخورداری از آموزش و پرورش پویا هزینه‌های ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را کاهش می‌دهد، بنابراین سرمایه گذاری در این عرصه خطیر بسیار اهمیت دارد. بر همین اساس در دولت سیزدهم با هدف برقراری عدالت آموزشی و تربیتی گام‌های بلندی برای رفع محرومیت‌ها و کمبود‌های موجود آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان برداشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار