معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: طرح پالایش ویژه آموزش دهدگان غیرفعال در استان اجرا شده است.

 شیرازی  گفت: برای اولین بار بعد از سال ۱۳۹۷ با موافقت سازمان مرکزی نهضت سوادآموزی و همکاری وزارت آموزش و پرورش این فرصت برای آموزش دهندگان غیر فعال فراهم شد تا با مشارکت در طرح پالایش، زمینه ادامه فعالیت آنان فراهم شود.

وی افزود: از دیگر مزیت‌های این طرح این بود که بخشی از افرادی که بعنوان بیسواد در جامعه معرفی شده بودند؛ یک بار دیگر با اجرای طرح پالایش، ضمن بررسی دقیق و شناسایی کامل، مدارک آن‌ها ثبت شود.

شیرازی ادامه داد: با اجرای طرح پالایش، شناسایی افراد بی سواد واقعی از افراد باسوادی که بیسواد معرفی شده بودند امکان پذیر شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۴۸۲۴۷ نفر به استان معرفی شده بودند که ۸۵۵۶۷ نفر پالایش شده و در نهایت ۳۰۷۷۰ نفر از این افراد مدارک هویتی و تحصیلی آن‌ها توسط آموزش دهندگان در سامانه سوادآموزی بارگذاری و بعنوان افراد با سواد شناسایی و از آمار بیسوادان استان کم شدند. 

شایان ذکر است: تعداد آموزش دهندگان غیرفعالی که در این طرح شرکت کرده اند ۱۷۸۱ نفر بوده که پس از اجرای طرح و مشارکت آن‌ها در پالایش و شناسایی افراد، پرونده آن‌ها برای بررسی بیشتر و ادامه فعالیت در جریان میباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار