دبیر علمی سوگواره شعر عاشورایی کهگیلویه وبویراحمد گفت :نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی هشتم و نهم شهریور امسال با حضور شاعران آئینی کشور به میزبانی یاسوج برپا می‌شود.

اکبر سلیمانی گفت: سوگواره ملی شعر عاشورایی با عنوان از فصل به سر رسیدن در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
 
دبیر علمی سوگواره شعر عاشورایی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از ظهر عاشورای امسال فرخوان سوگواره منتشر شده افزود: تاکنون ۵۰۰ اثر از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است که باتوجه به استقبال شاعران، پیش بینی می‌شود که این رقم افزایش یابد. 
 
وی ادامه داد: این سوگواره در دو بخش فارسی و گویش لری و قشقایی برگزار می شود و تاکنون آثاری از شاعران افغان و پاکستانی به زبان فارسی به دبیرخانه ارسال شده است.
 
دبیر علمی این سوگواره گفت: شاعران می‌توانند تا پایان مرداد آثار خود را از طریق پیام رسان‌های ایتا و بله به شماره ۰۹۳۶۰۲۰۱۲۴۳ و یا به آدرس الکترونیکی ashourapoem.kb@gmail.com ارسال کنند.
 
اکبر سلیمانی افزود: هدف از برپایی این سوگواره ترویج فرهنگ عاشورایی و ترغیب شاعران آئینی به خلق آثار جدید و ارتقای کمی و کیفی شاعران استان در این عرصه است.
 
وی ادامه داد: در این سوگواره کارگاه شعر با حضور اساتیدی، چون یوسفعلی میرشکاک، علیرضا غزوه، سعید بیابانکی و قادر طراوت پور برگزار می‌شود و در پایان از ۱۲ شاعر آئینی هر بخش هم قدردانی می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.