مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: ۵۴۶ تشکل مردم‌نهاد در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۳۵ تشکل فعال و ۱۱۱ تشکل غیرفعال است.

حمید خسروی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سمن‌ها حلقه ارتباطی بین مردم و دولت‌اند که می‌توانند برخی از وظایف حاکمیت را بر اساس ضوابط و مقررات بر عهده گیرند، گفت : تعداد ۵۴۶ سازمان مردم نهاد (سمن) در استان کرمانشاه دارای مجوز به ثبت رسیده است که تعداد ۴۳۵ مورد آن فعال و تعداد ۱۱۱ مورد غیرفعال هستند. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه افزود: سمن‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست، فرهنگی مذهبی، امورخیریه، حوزه سلامت و ورزش فعالیت می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۷۲ سمن در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، گفت: انجام صدور مجوز سمن‌ها از طریق استانداری، فرمانداری، بهزیستی، سازمان ورزش جوانان و معاونت اجتماعی انتظامی استان صادر می‌شود.

 خسروی افزود: طبق آمار ارائه شده از بسیج سازندگی سپاه نبی‌اکرم (ص) تعداد دو هزار گروه جهادی نیز در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، فرهنگی، بسیج پزشکی، کشاورزی، صنعتی، دامپزشکی، حقوقدانان، طرح شهید عجمیان و… در حال فعالیت هستند. 

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان پرچمدار مشارکت عمومی در بخش‌های مختلف پشتوانه‌های محکمی برای دولت خواهد بود و مهمترین نقش سازمان‌های مردم نهاد افزایش مشارکت اجتماعی، پیشرفت و توسعه جامعه است.

 خسروی در زمینه واگذاری اعتبارات به سمن‌ها گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی به سمن‌ها، اعتبارات به سمن‌ها در صورت ارائه طرح توجیهی و کاربردی و نتیجه‌بخش بودن آن‌ها تعلق می‌گیرد.

 وی یادآوری کرد: سازمان‌های مردم نهاد در اصل مردمی و غیرسیاسی است و نیاز‌های خود را از طریق کمک‌های مردمی، کمک‌های مالی از سازمان‌های دولتی و غیردولتی و درآمد حاصل از فعالیت‌های سازمان در چارچوب اهداف آن‌ها تامین می‌کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.