معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ خبر داد؛

صدور مجوز ۳ هزار رسانه در کشور‌

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ۲۲ ماه گذشته ۳ هزار مجوز فعالیت رسانه در استان‌های مختلف کشور صادر شده است.

فرشاد مهدی پور از صدور مجوز ۳ هزار رسانه در کشور خبر داد و گفت: رسانه‌های متعددی در قالب‌ مجلات، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری در سطح کشور فعالیت دارند و مستمر این آمار در حال افزایش است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: همین تعداد نیز تبدیل وضعیت برخی از پایگاه‌های خبری و مجلات در سطح کشور رخ داده و معادل این تعداد نیز در رسانه‌هایی که فعالیت آن‌ها متوقف شده بود در کشور تعیین تکلیف شدند.

وی اضافه کرد: برای رسانه‌هایی که در بستر وب و اینترنت بدون مجوز فعالیت می‌کنند تدابیر قانونی اندیشیده شده که مدیر کل می‌تواند در نامه ای ما را از آن‌ها در حوزه خود مطلع کرده تا آن‌ها را به صورت قانونی به سمت دریافت مجوز هدایت کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: حمایت و بسته‌هایی که ارائه می‌شود تنها مختص روز خبرنگار نبوده است، در سال گذشته تاکنون به ۳ هزار نفر از اعضای جامعه رسانه‌ای کشور تسهیلاتی تخصیص یافته است.

 مهدی‌پور بیان کرد: در این دوره نیز هدایای متعددی مانند اینترنت وزارت ارتباطات برای خبرنگاران فعال شد.

وی این را هم گفت: تعداد قابل توجهی از خبرنگاران به عضویت صندوق هنر درآمدند به گونه‌ای که در گذشته اعضای صندوق کمتر از دو هزار نفر بود، اما هم اکنون به ۶ هزار نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار