سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار گفت: نخستین خانه محیط زیست در حوزه گردشگری سواحل مَکُران در ساختمان اداری این اداره در چابهار راه اندازی شد.

خیرالنساء امیری گفت: با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری مردم در حفظ محیط زیست در پی تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره محیط زیست چابهار نخستین خانه محیط زیست، در حوزه گردشگری سواحل مَکُران در محل ساختمان اداری میراث فرهنگی راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه توسعه گردشگری همواره یکی از مسائل اثرگذار برای محیط زیست بوده است و گردشگری و محیط زیست رابطه‌ای متقابل و وابستگی بسیاری به یکدیگر دارند و طبیعت گردی بخش مهمی از صنعت گردشگری را شامل می‌شود و انگیزه سفری بسیاری از گردشگران بازدید از این مناظر طبیعی است بنابراین نوع برخورد افراد و به خصوص گردشگران با محیط زیست بسیار اهمیت دارد.

این مسوول تصریح کرد: تحقق توسعه گردشگری نیازمند آگاهی بخشی، اطلاع رسانی دقیق و آموزش به گردشگران و سایر دوستداران و علاقمندان به سیر، سیاحت و طبیعت گردی است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار ادامه داد: در این راستا میراث فرهنگی تلاش دارد در بوم گردی‌های روستا‌ها و مناطق نمونه گردشگری خانه‌های محیط زیست را راه‌اندازی کند چرا که معتقدیم خانه‌های محیط زیست بهترین راهکار برای مردمی سازی حفظ محیط زیست هستند.

او تاکید کرد: خانه‌های محیط زیست کمک می‌کنند آحاد مختلف مردم در این خانه‌ها حضور یابند و برنامه‌های آموزشی را به صورت عمومی و تخصصی فرا گیرند.

امیری اظهار کرد: برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی در خانه محیط زیست، اطلاع رسانی و نشر مطالب به مخاطبان در امور زیست محیطی، فرهنگ سازی و افزایش سطح آگاهی جوامع محلی با هدف پایداری محیط زیست برای نسل‌های آینده از اهداف راه اندازی این خانه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار