۱۳ طرح بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان با زیربنای سه هزار و ۵۴۶ متر مربع امروز/پنجشنبه/ توسط وزیر بهداشت و درمان به طور همزمان در این استان به‌بهره برداری رسید.

حبیب غزنوی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهارکرد: طرح‌های افتتاح شده امروز توسط وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان شامل بخش مراقبت های ویژه نوزادان(۵۵ تختخوابی) و بخش عفونی(۲۰ تختخوابی) بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان، مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد، ۶ خانه بهداشت، واحدهای مسکونی کارکنان بهداشت و درمان سرسوره و کنت در جنوب استان، دستگاه ام آر آی بیمارستان ایرانمهر سراوان و دستگاه سی تی آنژیو بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان است.

حبیب غزنوی ادامه داد: برای راه اندازی این طرح‌ها بیش از ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این طرح بخش قابل توجهی از جمعیت سیستان و بلوچستان در محدوده شهرهای زیر پوشش این دانشگاه در شهرهای زاهدان، سراوان و سیب و سوران از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بهداشت از ارکان اصلی حکمرانی سلامت و یکی از مهمترین بخش‌های سیاست‌گذاری کلان در کنار آموزش، رفاه و تامین اجتماعی و محیط زیست است به همین دلیل دولت بر توسعه آن تاکید داشته است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش کمی و کیفی این مراکز در چند سال اخیر نقش مهمی در ارتقا شاخص های بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
زاهدان بیمارستان علی ابن ابیطالب ندارد
بیمارستان امام علی دارد
آخرین اخبار