سرپرست دفتر امور اجتماعی استاندار گفت: ظرفیتی در استانداری و فرمانداری‌ها وجود دارد که افراد صاحب نظر و نخبه که در مسائل خاص می‌توانند به استان کمک کنند، دور هم جمع شوند و یک سازمان مردم نهاد و تشکل مردمی شکل بگیرد.

صبح امروز جلسه نشست استاندار با نخبگان دانشگاهی استان پیرامون دریافت پیشنهادات و انتقادات و ارائه راهکار‌های نخبگان، برگزار شد.

شهرام خواجوی، سرپرست دفتر امور اجتماعی استاندار، با اشاره به برگزاری جلسه هیات اندیشه ورز متشکل از اساتید دانشگاه جهت بررسی آسیب‌های اجتماع، گفت: یک ایراد اساسی نداشتن ایده و عدم آسیب شناسی دقیق است.

وی با اشاره به هفته تشکل‌ها، بیان کرد: ظرفیتی در استانداری و فرمانداری‌ها وجود دارد که افراد صاحب نظر و نخبه که در مسائل خاص می‌توانند به استان کمک کنند، دور هم جمع شوند و یک سازمان مردم نهاد و تشکل مردمی شکل بگیرد.


بیشتر بخوانید


سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری، با بیان این‌که جای نخبگان در بخش تشکل‌ها خالی است، گفت: امکان آسیب شناسی و استفاده از سازمان‌های دارای تخصص و توزیع مسئله بین تشکل‌ها و زمینه حمایتی فراهم است. ماهانه جلسات کارگروه ماده ۱۴ شورای تشکل‌ها برگزار می‌شود و ۶ گروه جدید در حال بررسی ارائه مجوز است.

خواجوی در پایان، خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی نقش و وظیفه برای ادارات وجود دارد، اما همگرایی وجود ندارد و ادارات یکدیگر را نمی‌فهمند. کار‌ها هرچند دارای ضعف و آسیب است لیکن باید بتوان آسیب‌ها را بر طرف کرد تا همگرایی بیشتر شود و با ایده‌های نخبگان بتوان در میسر توسعه استان گام برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار