اختصاص اعتبار به حوزه دانش بنیان در استان یزد

معاون امور اقتصادی استاندار یزد گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان به حوزه دانش بنیان در استان اختصاص یافته است.

شاه حسینی معاون امور اقتصادی استاندار یزد در رویداد تانا گفت: سال قبل با توجه به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مورد حوزه دانش بنیان و اهمیت آن، یزد به عنوان اولین استان جلسه‌های متعدد با شرکت‌های دانش بنیان برگزار کرد و مشکلات نیز بررسی شد.

او بیان کرد: وزارت علوم استان یزد را جزء بهترین‌های کشور در حوزه دانش بنیان معرفی کرده است همچنین اولویت استان در یزد نوین حوزه نوآوری و دانش بنیان است.

معاون امور اقتصادی استاندار یزد تصریح کرد: یکی از اولویت مهم استان یزد اشتغال فارغ التحصیلان است که کلید آن در حوزه دانش بنیان است و اتفاق‌های خوبی در این زمینه با همکاری ارکان زیست بوم رخ داده است.

شاه حسینی اظهار داشت: طرح بورسیه تحصیلی در حوزه دانش بنیان که به همت دانشگاه یزد، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری یزد صورت گرفته است نیز پایلوت کشوری شده است.

او ادامه داد: سال قبل ۱۰۰ نفر و در سال ۱۴۰۲ نیز ۴۰۰ نفر از ۱۰۰۰ نفر حمایت‌های دانش بنیانی شدند همچنین طبق تبصره ۱۶ قرض الحسنه همه این سرمایه به حوزه دانش بنیان اختصاص یافته است.

شاه حسینی گفت: ۴۰ درصد بورسیه تحصیلی دانش بنیان به استان یزد اختصاص یافت و این استان ۱۰۳ درصد جذب داشته است همچنین آنچه دولت به عنوان تسهیلگر، هدایتگر، حامی و نظارت گر بر عهده داشته نیز کمک کرده است.

معاون امور اقتصادی استاندار یزد تصریح کرد: در ۳۰ سال متوالی استان یزد رتبه برتر کنکور را در کشور داشته است و ۴۵ درصد کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می‌شود.

او خاطر نشان کرد: نخبگان یزد که در تهران فارغ التحصیل رشته‌های مختلف دانشگاه هستند، خواستار اشتغال متناسب با تحصیلات خود شدند که به یزد بازگردند و مشغول به فعالیت شوند.

شاه حسینی گفت: جهاد مسئولان اشتغال ۴۵ هزار جوانان فارغ التحصیل است که کلید آن در حوزه دانش بنیان است و همه باید در این زمینه تلاش کنند.

او اظهار داشت: اولویت اول و آخر حوزه اقتصادی استان یزد حمایت از حوزه نوآوری، فناوری، دانش بنیان و ابتکارات است همچنین همدلی خوبی که بین مسئولان یزد وجود دارد با کمک دانشگاه‌ها و اعتبارات خوبی که در این زمینه اختصاص یافته موفقیت در این زمینه حاصل می‌شود.
 
شاه حسینی گفت: استان یزد که اولویت اول خود را دانش بنیان دانسته است و ۹۰۰ میلیارد تومان به این زمینه اختصاص داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.