یک بررسی ساده در پایگاه‌های علم سنجی دنیا نشان می‌دهد که ایران جایگاه سوم را در رشد تولیدات علمی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در دانشگاه شیراز، دانشمندان کشورمان در کنار دانشمندان چند کشور دنیا رویای نامرئی سازی را به واقعیت نزدیک کردند. در گذشته این بحث‌ها تخیلی بود و با شگرد‌های سینمایی مختلف نویسندگان، سناریست‌ها و کارگردان‌ها این کار‌ها را انجام می‌دادند. در گوشه دیگر همین دانشگاه کار برای شکست استخوان‌ها از دانستن بهای مومیایی گذشته است.

یک دانشمند جوان ایرانی، ماده‌ای ساخته که همزمان با پر کردن جای خالی شکست استخوان‌ها، رشد سلولی را موجب می‌شود و آن‌ها را مثل روز اول می‌کند.

حالت‌های ۳ بعدی متخلخل را می‌شود در بخشی از استخوان که آسیب دیده است جایگزین کرد و بعد از یک دوره نقاهت ۶ ماه تا یک سال، یک استخوان جدید جایگزین استخوان آسیب دیده خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تاسیس اولین شرکت خدمت رسانی عملیات حفاری در کشور


اهمیت این چاه‌های نفت به قدری است که هر یک درصد تولید بیشتر از مخازن نفت و گاز کشورمان معادل ۲۰۰ میلیارد دلار صرفه اقتصادی برای کشور دارد.

این دستگاه مشابه خارجی ندارد و توسط کارکنان همین شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

یک بررسی ساده در نتایج پایگاه‌های علم سنجی دنیا نشان می‌دهد که کشور ایران در جایگاه سوم رشد تولیدات علمی قرار گرفته است و در منطقه از نظر تعداد و کمیات تولید علمی رتبه اول را دارد. هر چند با نزدیک‌تر شدن به قله دانشی مسیر پیش رو تند‌تر می‌شود، اما با استمرار این شتاب رسیدن به قله برایمان دست یافتنی‌تر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار