انجام عمل جراحی تومور بزرگ به همت پزشکان شیرازی

پزشکان بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی شیراز در یک عمل جراحی، موفق به برداشتن توموری بزرگ در بیمار مبتلا به سرطان شدند.

رضا ملک نسب مدیر بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی شیراز، اظهار کرد: گروه پزشکی فک و صورت بیمارستان امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی شیراز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز انجام عمل تومور‌های تهاجمی و بدخیم فک و صورت در جنوب کشور به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه ماهانه نزدیک به ۵۰ بیمار مبتلا به انواع تومور به این مرکز مراجعه می‌کنند و به طور متوسط، حدود ۲۰ بیمار مبتلا به انواع بدخیم تومور بوده و نیاز فوری به عمل جراحی دارند، از امکان خدمت رسانی به این بیماران خبر داد.

حسین دانسته سرپرست تخصصی گروه جراحی فک و صورت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در مورد این عمل جراحی گفت: بیمار مردی ۶۷ ساله که در ناحیه فک بالا دچار تورم همراه با خونریزی‌های شدید از بینی بود و تیم جراحان فک و صورت بیمارستان، پس از یک عمل ۶ ساعته، موفق به برداشتن تومور و تخلیه کامل نیمی از صورت بیمار در فاز نخست درمان شدند. 

او افزود: در حال حاضر حال بیمار خوب است و امیدواریم در فاز بعدی عمل با کمک پروتز‌های مصنوعی، کار ترمیم چهره و توانبخشی در جهت ترمیم زیبایی صورت و بهبود شرایط صحبت کردن بیمار نیز انجام شود.

سرپرست تخصصی گروه جراحی فک و صورت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: این نوع تومور‌ها در صورت تاخیر در درمان می‌تواند به سایر بخش‌های بدن مانند مغز، ریه، کبد و حتی استخوان‌ها نیز سرایت کند. 

دانسته با بیان اینکه از هر یک ملیون نفر در دنیا، ۴ نفر به این ضایعه تومور بدخیم دچار می‌شوند، علت این نوع سرطان‌ها را علاوه بر قرار گرفتن افراد در معرض تابش اشعه یا عوامل سرطان زا، تغییرات ژنتیکی محیط زندگی شخص و یا فاکتور‌های ژنتیکی فرد عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار