لزوم بهره‌مندی مرزنشینان از عواید مرز

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که مرزنشینان از سود و عواید حاصل از مرز بهره‌مند شوند.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان  در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به لزوم همکاری‌های منطقه‌ای اظهار کرد: اقتصاد و امنیت کشور‌های همسایه در اقتصاد و امنیت کشور ما تاثیرگذار است.

کرمی بیان کرد: مسئولان اتاق بازرگانی باید جوانان را نسبت به فعالیت‌های این مجموعه جذب کنند که عامل جذب سایر اقشار و موجب توسعه فعالیت‌های این سازمان گردد.

وی با اشاره به همکاری برخی استان‌ها با کشور پاکستان تصریح کرد: ارتباط ما با کشور‌های همسایه باید بیشتر توسعه یابد. کشور‌های همسایه بازار متنوعی برای تجارت دارند و با توجه به قرابت فرهنگی و قومی بین دو کشور ایران و پاکستان و همچنین دیدگاه مثبت مسئولان و سرمایه‌گذاران و مردم پاکستان نسبت به جمهوری اسلامی ایران، این رویکرد تاثیر مثبتی در افزایش مراودات و توسعه حوزه‌های مختلف دارد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف دولت؛ گسترش و رونق تجارت است و در این زمینه باید مشکلات بررسی و موانع برطرف گردد.

استاندار با اشاره به وجود بنادر چابهار در ایران و گوادر در پاکستان بیان کرد: این دو بندر مکمل هم هستند که فعالیت و توسعه یکی عامل توسعه دیگری خواهد بود.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش زوار پاکستانی اربعین گفت: مسائل مهم اثرگذار فرهنگی در پذیرایی شایسته از زوار اربعین و استفاده از ظرفیت عظیم مردمی در این حرکت بی نظیر، بایستی مورد توجه مسئولان باشد.

کرمی با اشاره به سفر اخیر معاون اقتصادی وزارت امور خارجه به کشور پاکستان افزود: در جریان این سفر، ۱۹۰ سند بین کشور ایران و کشور پاکستان امضاء شده و یکی از موضوعاتی که در این سفر مطرح شد، اجرایی شدن این اسناد است.

وی تاکید کرد: مسئولان مربوطه بایستی با جدیت و سرعت در رابطه با برقراری ارتباط و گسترش حوزه تجارت با کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های همسایه و آسیای میانه اقدام نمایند.

برچسب ها: مرزنشینان ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار