آمادگی واگنر برای ایجاد دفتر در نیجر

پس از درخواست کمک کودتاچیان نیجر از واگنر، این گروه قصد دارد دفتر خود در این کشور را افتتاح کند.

شورای نظامی تشکیل شده توسط کودتاچیان در نیجر از شرکت پیمانکار نظامی واگنر برای مقابله با مداخله نظامی احتمالی خارجی درخواست کمک کرد.

براساس گزارش شبکه آر تی، پس از اینکه شب گذشته کودتاچیان نیجر از گروه واگنر کمک خواسته و در بیانیه‌ای اعلام کرند که شرکت نظامی خصوصی واگنر، یک گروه را در «نیامی» پایتخت نیجر، به منظور حفاظت از این کشور آفریقایی مستقر خواهد کرد.

درحال حاضر گروه واگنر می‌گوید که حضور شبه‌نظامیان این شرکت خصوصی می‌تواند به توقف تنش‌ها در نیجر کمک کند و فرانسه و نیجریه را از مداخله مستقیم در نیجر بازدارد.

پیش‌تر رهبری شورای نظامی که کودتای نیجر را انجام داد، اعلام کرد که این کشور تأمین اورانیوم به فرانسه را متوقف خواهد کرد.

نیجر دارای ذخایر غنی اورانیوم است که فرانسه به شدت به آن وابسته است. شرکت فرانسوی Orano بیش از ۵۰ سال است که در نیجر حضور دارد و به ویژه در توسعه یکی از بزرگترین ذخایر اورانیوم جهان، «ایمورارن» در نزدیکی شهر «آرلیت»، مشغول است. ذخایر ایمورارن۲۰۰ میلیون تُن تخمین زده می‌شود.

به گفته رسانه‌های فرانسوی، اورانیوم نیجر در حال حاضر ۱۵ تا ۱۷ درصد اورانیوم مورد استفاده برای تولید برق در فرانسه را تشکیل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار