کودتاچیان نیجر از گروه واگنر کمک خواستند

منابع خبری گزارش دادند کودتاچیان نیجر از گروه واگنر برای اداره کشور درخواست کمک کرده‌اند.

رهبران کوتای نظامی در نیجر از گروه واگنر برای مقابله با مداخله احتمالی اکوواس (ECOWAS / اتحادیه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا) درخواست کمک کرده‌اند.

به گزارش الجزیره انگلیسی، وسیم نصر، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ارشد مرکز سوفان، در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت، این درخواست در جریان بازدید یک رهبر کودتای نیجر به نام سلیفو مودی از کشور مالی، جایی که یکی از اعضای واگنر حضور داشت، مطرح شد.

نصر افزود: سه منبع از کشور مالی و یک دیپلمات فرانسوی این دیدار را که اولین بار توسط فرانس ۲۴ گزارش شد، تایید کردند. او گفت: «آن‌ها به [واگنر]نیاز دارند، زیرا تضمین آن‌ها برای حفظ قدرت خواهند شد» و افزود که شرکت نظامی خصوصی در حال بررسی این درخواست است.

دولت نظامی نیجر با ضرب الاجل روز یکشنبه توسط بلوک منطقه‌ای اکوواس ECOWAS / اتحادیه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا برای آزادی و بازگرداندن محمد بازوم، رئیس جمهور منتخب دموکراتیک، که خود را گروگان توصیف کرده است، مواجه است.

تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مودی پس از سفر خود به مالی که توسط یک دولت نظامی اداره می‌شود، نسبت به مداخله نظامی هشدار داد و قول داد که نیجر آنچه را که لازم است برای تبدیل شدن به کشوری جدید انجام دهد.

پس از آن که تیمی که روز پنجشنبه از سوی اکوواس برای میانجیگری به نیجر اعزام شده بود، اجازه ملاقات با ژنرال عبدالرحمن چیانی رئیس شورای انتقالی این کشور را نیافت، وزرای دفاع کشور‌های عضو اکوواس روز جمعه طرح مداخله احتمالی در نیجر را نهایی کردند و از نظامیان خواستند منابع مورد نیاز این اقدام را آماده کنند.

کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه نیز روز شنبه با اشاره به اینکه تهدید به مداخله از سوی اکوواس معتبر است، افزود: هنوز زمان کمی برای کودتاچیان باقی مانده است تا قدرت را پس دهند و به خواسته‌های یکپارچه کشور‌های منطقه و جامعه بین‌المللی گوش کنند.

برچسب ها: واگنر ، کودتا در نیجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار