سردار مهدی‌نژاد گفت: با قدرت تعامل و همکاری با جریان‌های قوی علمی در کشور برای استحصال و ساخت تجهیزات سامانه‌های مختلف آماده همکاری هستیم.

سردار سرتیپ پاسدار محمد مهدی‌نژاد نوری معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح و هیئت همراه به منظور استفاده از ظرفیت‌های مشترک علمی و فناورانه از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران بازدید کرد.

سردار مهدی نژاد نوری در این بازدید ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، اظهار کرد: با وجود پتانسیل‌های فراوانی که در این سازمان وجود دارد و با مشارکت و حلقه اتصال به آن می‌توان بسیاری از مشکلات و مسائل کشور را حل و فصل کرد، به شرطی که ظرفیت‌ها شناسایی و در جای خود از آن‌ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط موظف هستیم از ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و قابلیت‌های تمام مراکز علمی کشور به میزان حداکثری و به جد استفاده کنیم و نیرو‌های مسلح به ایجاد یک انسجام علمی در تمام زمینه‌ها با توجه به ماموریت و سابقه خود نیازمند است.

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه گفت: با قدرت تعامل و همکاری با جریان‌های قوی علمی در کشور برای استحصال و ساخت تجهیزات سامانه‌های مختلف از جمله الکترونیکی، کنترلی، مکانیکی، هوش مصنوعی، کشاورزی و ... آماده همکاری هستیم.

وی افزود: ما باید با برنامه‌ریزی اجرایی و زمان‌دار، شرایط تولید محصولات مهم و استراتژیک را فراهم کنیم تا پس از آن بتوانیم از دولت بخواهیم تا از واردات اینگونه محصولات به کشور جلوگیری و حتی زمینه را برای صادرات محصولات داخلی فراهم کند.

حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز به نقش حاکمیت سازمان در کشور اشاره کرد و افزود: این سازمان از یک سو بنا بر ضرورت‌ها و نیاز‌های جامعه به عنوان نهادی پیشتاز عهده‌دار ایجاد، توسعه و یا انتقال فناوری‌های موردنیاز در رفع معضلات پیش روی کشور بوده و از سوی دیگر با طراحی فرایند‌ها و ایجاد بستر‌های مربوطه، متولی راهبری و هدایت محققان از ایده تا تولید محصولات صنعتی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
دم سپاه گرم
آخرین اخبار