وزارت داخله طالبان از بازداشت بیش از ۱۷ هزار نفر در یک سال گذشته خبر داد.

 وزارت امور داخله طالبان اعلام کرد در یک سال گذشته این وزارت دست‌آورد‌های چشمگیری در راستای مبارزه با جرایم جنایی، مواد مخدر و گرد‌آوری معتادین داشته است.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان در این نشست گفت در طی عملیات‌ها بیش از ۱۷هزار مظنون در سطح کشور بازداشت شده‌اند و ۱۱هزار و ۶۴۰ سلاح‌های سبک و سنگین و همچنان ۱ هزار و ۱۷ حلقه مین‌های مختلف و بمب‌های دستی کشف و ضبط شده‌ است.

قانع گفت در یک سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۸۳ واقعه جرمی در سطح کشور صورت گرفته است که ۹ هزار و ۷۷۴ واقعه آن از سوی پلیس کشف و ۲ هزار و ۵۰۹ واقعه دیگر تحت اقدامات پلیس قرار دارد.

قانع افزود از این واقعات جرمی  ۱۷ هزار و ۲۱۷ تن مظنون در سطح کشور از سوی پلیس بازداشت شده و یک هزار و ۱۹۵ تن تحث پیگرد پلیس قرار دارند.

قانع تصریح کرد در ۲۱ ماه گذشته، ۲۰ هزار و ۳۲۲ قضیه جرمی در سطح کشور به ثبت رسیده است. به گفته او، در حالی ‌که در مدت مشابه در حکومت گذشته، ۲۹ هزار ۶۶۹ قضیه مختلف جرمی ثبت شده بود.

به گفته‌ وی، در یک سال در حدود ۱۶۰ قضیه آدم‌ربایی به پلیس اطلاع داده‌ شده که نیروهای پلیس ۲۰۰ عملیات را در برابر اختطافچیان راه‌‌ اندازی کرده‌اند و نیروهای پلیس موفق به بازداشت ۱۹۰ مظنون شده‌اند.

قانع افزود در یک سال گذشته ۱۳ آدم‌ربا در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند و ۴۴ فرد ربوده شده آزاد شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار