طرح تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی با استقبال مواجه شد

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صدور گواهی «تولید بدون کارخانه» یکی از برنامه‌های تحولی اقتصاد استان است که از سوی بسیاری از شرکت‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

نخستین مجوز رسمی تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی در خرداد ماه امسال طبق ساختار و دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت طی مراسمی به شرکت نان قدس رضوی اعطا شد.

ناصر بهزاد معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به موضوع تولید بدون کارخانه در وزارت صمت، گفت: روند صدور مجوز‌های «تولید بدون کارخانه» چند سالی است دنبال می‌شود، اما در پشت صحنه این موضوع باید ساختاری ایجاد می‌شد که شرکت‌ها آن را دنبال کرده و در این عرصه به نتیجه برسند.

او با اشاره به مشکلات موجود برای صدور مجوز تولید بدون کارخانه، افزود: از سال گذشته برای حل مشکلات این حوزه پیگیری‌هایی انجام دادیم و امسال توانستیم بسیاری از چالش‌ها برای شناسایی کسب‌وکار‌ها و صدور مجوز تولید بدون کارخانه را رفع کنیم.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون یکی از برنامه‌های تحولی اقتصاد استان صدور گواهی «تولید بدون کارخانه» است که تاکنون چند مورد نیز صادر شده است. شرکت‌های بسیاری نیز در انتظار صدور مجوز «تولید بدون کارخانه» هستند.

بهزاد با اشاره به اینکه تولید بدون کارخانه یک استراتژی کسب وکار بوده و فرصتی برای استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات است، بیان کرد: امروزه همه ذینفعان پذیرفته‌اند که یکی از راه‌های افزایش تولید در کشور این است که از ظرفیت‌های خالی کارخانجات با به کارگیری برندی که می‌تواند کالا را به دست مصرف کننده برساند، استفاده کنیم.

او تصریح کرد: در سطح استان خراسان رضوی در حوز‌های صنایع غذایی، شوینده‌ها و مواد آرایشی و بهداشتی، برق و الکترونیک، نساجی و پوشاک و قطعات خودرو، ظرفیت‌های بسیاری برای برندسازی و تولید بدون کارخانه وجود دارد.

برچسب ها: کارخانه ، مجوز تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.