رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از پایان مطالعات مردم شناسی در دیهوک و ۲ روستای طبس خبر داد.

عرب رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: مطالعات مردم‌شناسی شهر دیهوک و روستا‌های اصفهک و نایبند در این شهرستان پایان یافت.

او افزود: مطالعات مردم‌شناسی شامل محیط طبیعی، پوشش گیاهی و جانوری، منابع آب و معدنی، وضعیت اجتماعی و گروه‌های انسانی، بنا‌های تاریخی و طبیعی، آداب و رسوم، بازی‌های بومی و محلی، محصولات کشاورزی و دامی، راه‌های ارتباطی و بخش حمل و نقل، تولیدات و محصولات صنایع دستی، زبان و گویش، پوشاک، معماری و سبک ساخت و سازها، خوراک، ادبیات شفاهی و سایر حوزه‌ها در مدت ۳ ماه از محل اعتبارات استانی حوزه پژوهشی شهرستان انجام شد.

عرب بیان کرد: مطالعات مردم‌شناسی تعدادی از روستا‌های شهرستان هنوز انجام نشده است که سال آینده مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس تصریح کرد: پژوهش در زندگی، آداب و رسوم و فرهنگ طبس نیازمند زمان بسیار طولانی است که بتوانیم از همه رموز و آداب و رسوم مردم آگاه شویم، کثرت آبادی‌ها و تفاوت‌های متعدد فرهنگی در گستره وسیع شهرستان که فاصله ۲ آبادی آن از شمال تا جنوب حدود ۵۰۰ کیلومتر است کاری زمان‌بر و طاقت‌فرسا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.