لرستان در جایگاه دهم کشور در زمینه تولید گندم قرار داردرئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان در زمینه تولید گندم، استان دهم کشور است.

 سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تا کنون ۴۱۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم به صورت تضمینی خرید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم آبی در استان، ۴۵ هزار و ۴۳۵ هکتار و سطح زیر کشت دیم ۱۹۲ هزار و ۶۰۸ هکتار بوده است.

وی افزود: این در حالی است که میزان تولید گندم در مزارع آبی ۱۷۶ هزار تن و تولید گندم در مزارع دیم ۳۲۷ هزار تن بوده است.

شاهرخی عنوان کرد: حمایت جهاد کشاورزی از کشاورزان برای کشت گندم در قالب ارائه بذور اصلاح شده یارانه دار و کود‌های یارانه‌ای بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به جایگاه استان در زمینه تولید گندم در کشور اشاره کرد و گفت: لرستان از لحاظ تولید گندم در کشور، در جایگاه دهم قرار دارد.

وی تصریح کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معادل ۱۵ هزار تومان است.

برچسب ها: کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۳:۴۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
فقط این را بلدین که تناژ گندم افزايش یافته، پس چرا پول گندم کشاورز را پرداخت نمیکنن؟ این وضع تا کجا باید ادامه داشته باشه، والله ما هم زن و بچه داریم، گناه کردیم گندم تحویل دولت دادیم که همش وعده میدن؟ خدا از سر تقصیرتون نگذره که چوب لای چرخ میزاره، همه کالاهای صنعتی، ساختمانی، خدماتی روز شماره ولی کشاورز را سر کار گذاشتن.